2012. december 9., vasárnap

Sztracsatella

Blogkóstoltam. Nagyon szeretem ezt a játékot, amelynek az a lényege, hogy egy másik gasztroblogról kell kiválasztani egy receptet, és el kell készíteni. Szerintem nagyon izgalmas dolog felfedezni mások ízvilágát, belesni a konyhájába. Ezért amikor megjelent a  Blogkóstoló 6. játékfelhívása Barbinál,  azonnal jelentkeztem. A sorsolás szeszélye folytán Böbe konyhájában nézhettem szét. Nem ismertem eddig a blogot, ezért kíváncsian indultam felfedező útra a receptek sokasága között. Nem volt könnyű a választás, hiszen sokrétű konyhát visz Böbe, aki még nem ismeri őt, nézzen szét nála! Végül a sztracsatella receptjét választottam, és csak annyit tudok mondani: isten finom volt, köszönöm Böbe!

Sztracsatella

Hozzávalók
 - 1 l tej
- 2 dl búzadara
- 2 dl cukor
- 2 tojás sárgája
- csipet só
- babapiskóta (nálam 1 doboz volt)
- 12,5 dkg vaj
- 5 dl tejszín
- 10 dkg étcsoki reszelve (én 10 dkg tortadarát használtam helyette)
- 1 ek kakaó
Elkészítés
A tejet, a búzadarát, a cukrot, a tojássárgákat és a csipet sót egy lábosba öntjük, lassú tűzön kavargatva sűrű krémmé főzzük. Kicsit hagyjuk hűlni, majd belekeverjük a vajat. Ellenállunk a kísértésnek, hogy ott helyben behamizzuk a tejbedarát (nekem sikerült megállnom néhány kanál után, de tantiluszi kínjaim voltak), és teljesen kihűtjük. 
A tejszínből kemény habot verünk és óvatosan beleforgatjuk a reszelt csoki felét.
Egy bögre tejet meglangyosítunk, megcukrozunk (ízlés szerint, én nem sajnáltam). Előkapunk egy nagyobb tálat vagy tepsit, az aljára egy sor cukros tejben megforgatott babapiskótát teszünk. Ráhalmozzuk a krém felét, majd a tejszínhab felét. Újra babapiskóta, rá a maradék krém, arra pedig a maradék tejszínhab. A tetejét jól megszórjuk kakaóporral, és arra rászórjuk a reszelt csoki másik felét. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap pedig villámgyorsan eltüntetjük az édes krémes nasit.

Jó étvágyat!




2 megjegyzés: