2014. június 21., szombat

Csokoládés-diós brownie

Egy rumlis hét után, egy még rumlisabb hétvége előtt kellett kitalálnom valami pár perces nasit. Mivel teljesen le voltam amortizálva agyilag, ezért nem kreatívkodtam, biztosra mentem, bevettem az örök jolly jokert: a brownie-t. Imádom ezt a sütit, egyrészt azért, mert alapjáraton is iszonyúan csokis - egy csokoholistának ez komoly szempont! - , másrészt pedig a végtelenségig lehet variálni. Mivel a hűtő kinyitásakor szembetaláltam magam egy nagy rakás dióval, ezért nem volt kérdés, hogy ezt a hozzávalót fogom alkalmazni. Már csak egy jó recept kellett (nem volt energiám improvizálni), szerencsére eszembe jutott, hogy a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában láttam egyet, gyorsan előkerítettem, még gyorsabban összedobtam a sütit, ami rekord gyorsan fogyott el. 

Csokoládés - diós brownie

 Hozzávalók:
- 2 dl tej
- 20 dkg vaj
- 5 dkg holland kakaópor
- 25 dkg liszt
- 35 dkg barna cukor
- 1 ek szódabikarbóna
- 5 dkg étcsoki, apróra vágva
- 1 dl tejföl
- 2 tojás
- 10 dkg darált dió
- 15 dkg durvára vágott dió
- 1 narancs héja
Elkészítés:
Egy lábosba tesszük a tejet, a vajat, a kakaóport, és lassú tűzön addig melegítjük, amíg a vaj felolvad.
Egy nagy tálban összekeverjük a lisztet, a cukrot, a szódabikarbónát, a felaprított étcsokit, és a darált diót. Hozzáadjuk az olvasztott vajas elegyet, végül hozzákeverjük a tejfölt, a tojást, és a narancs reszelt héját.
Egy kisebb tepsit kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a tésztát.  A tetejére szórjuk a durvára vágott diót, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). 
Megpróbáljuk megvárni, amíg kihűl (nem szokott sikerülni...), aztán szeleteljük, és csak esszük, esszük és esszük...
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése