2013. április 15., hétfő

Baconos, gombás rizottó

Van az úgy, hogy az ember nem akarja megváltani a világot a vasárnapi ebéddel, csak gyorsan össze akar dobni valami finomat. Mivel egy nagyon jó könyvet olvastam, én is ebben az állapotban leledztem, ötlet érdekében felcsaptam a BBC Good Food magazint, és viszonylag gyorsan ráleltem a hőn áhított receptre:

Baconos, gombás rizottó
Hozzávalók:
- 2 ek olívaolaj
- 1 hagyma felaprítva
- 8 szelet bacon felaprítva
- 40 dkg (egy kis tálca) gomba szeletelve
- 30 dkg rizottórizs
- 1 liter csirkehúsleves vagy alaplé (vagy mint én: 1 l vízhez adunk 2 húsleveskockát és felmelegítjük, de egyszer becsszó ki fogom próbálni az alaplevet is, csak most siettem..)
- reszelt sajt a tálaláshoz
Elkészítés
Ha a hozzávalók felaprításán túl vagyunk, a legnehezebben már túlestünk. 
Az olajat felmelegítjük egy nagyobb serpenyőben, beletesszük a hagymát és a bacont, kb. 5 perc alatt puhára pároljuk. Hozzáadjuk a gombát, további 5 percig pároljuk, amíg a gomba elkezd levet ereszteni. Belekeverjük a rizst, és addig főzzük, amíg az összes levet felszívja.
Az igazi rizottó arról ismerszik meg, hogy ott kell állni mellette, és lassan, ahogy a rizs felszívja, kell bele adagolni a folyadékot. Tehát a feladat adva van: egyik kis kezünkben fakanállal kevergetjük a rizst, másik kis kezünkben merőkanalat tartva  fokozatosan meregetjük a levest a rizottóhoz. Kicsit lassú a folyamat (kb. 20 perc), de az íz kárpótol mindenért, és a napi pilates edzést is letudtuk az adagolás-kevergetéssel, dupla haszon!
Ha az összes alaplevet felszívta a rizs, késznek nyilvánítjuk az ebédet, tányérra szedjük, és meghintjük reszelt sajttal. Egyszerű, gyors, finom, megjött végre a tavasz is, mi kell több?
Jó étvágyat!

 



1 megjegyzés:

  1. Tényleg nem néz ki vészesnek az alaplé-recept. Záros határidőn belül ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés