2013. április 29., hétfő

Finomfőzelék halfasírttal

 
A finomfőzelék nagyon megosztó étel, vagy gyűlölik, vagy imádják, én a fanok táborát erősítem. Ennek fő oka, hogy általános iskolás koromban a menzán istenien készítették a konyhás nénik, máig emlegetem. Legalább kéthetente rendelni szoktam belőle (nem szoktam főzni hétközben, egy főre teljesen felesleges..), már régen készülök arra, hogy én is elkészítsem a kedvenc főzelékemet, azonban eddig még nem találtam olyan receptet, ami igazán lázba hozott volna. Aztán megnéztem Mautner Zsófi műsorát, és azonnal szerelembe estem az ő variációjával, amelyben a medvehagymának van kiemelt szerepe. Mivel most van a szezonja, nem sokat tétováztam, meglátogattam kedvenc zöldségesemet, jól telepakoltam a szatyromat, már a hozzávalók is gyönyörűségesen festettek a konyhaasztalon, biztos voltam benne, hogy ezt nem ronthatom el!
Zsófi a főzelék mellé halból készített fasírtot. Rólam tudni kell, hogy utálom a halat, azonban a zöldségekkel kevert halfilé megmozgatta a fantáziámat, muszáj volt kipróbálnom azt is. Eredmény: finom ízek, teli poci, elégedett mosoly. Hajrá én!

Medvehagymás finomfőzelék halfasírttal
Hozzávalók
A főzelékhez
- 2 dkg va
- 2 zsenge karalábé
- 6 közepes sárgarépa
- 5 dl húsleves (még mindig kockából készült, de már találtam egy nagyon jó alaplé receptet, csak még halogatom a kipróbálását..)
- 20 dkg fagyasztott zöldborsó
- só
- bors
- 3 tk étkezési keményítő
- kb. 10 levél medvehagyma
- olívaolaj
A halfasírthoz
- 40 dkg fehér húsú halfilé (részemről mirelit volt)
- 4 dkg zsemlemorzsa
- 1 tojás
- 2 újhagyma
- 1 citrom reszelt héja
- só, bors
- fél tk kurkuma
- 1 csokor kapor (én szárítottat használtam, de persze a friss az igazi!)
Elkészítés
A főzelékhez a zöldségeket apróra felvágjuk. 
Egy lábosban felolvasztjuk a vajat, hozzáadjuk a kockára vágott karalábét és sárgarépát. Kicsit megdinszteljük, majd felöntjük a húslevessel. Sózzuk, borsozzuk, majd kb. 20 perc alatt puhára főzzük a zöldségeket. Azután hozzáadjuk a zöldborsót, tovább főzzük. Az étkezési keményítőt kevés vízzel kikeverjük, beleöntjük a főzelékbe, ezzel sűrítjük be. Néhány percig még főzzük (forralni nem szabad!), majd elzárjuk a gázt. Hozzáadjuk az apróra vágott medvehagymát, és már készen is vagyunk (kizárt dolog, hogy kibírjuk kóstolás nélkül, a szájmegégetés előre kódolt, de seráfütty).
A halfasírthoz vezető út első lépése meglepő módon a hal felaprítása. Egy nagyobb tálba tesszük a halkockákat, hozzáadjuk a tojást és a zsemlemorzsát. Sózzuk, borsozzuk. Az újhagymát felkockázzuk, hozzáadjuk a többihez, majd belereszeljük a citrom héját, és hozzáadjuk a kurkumát. Újra megborsozzuk, megszórjuk a kaporral. Ezután kicsi kezünkkel összegyúrjuk ezt a sok mindent, néhány percre betesszük a hűtőbe, hogy könnyebb legyen formázni a masszát. Serpenyő elő, olajat hevít, masszából kis gombócokat gyúr, lelapít, serpenyőbe tesz, mindkét oldalán megsüt, tányérra kiszed. 
Már csak tálalni kell, és habzsolhatjuk is a tavasz ízeit, egészséges fasírttal körítve.
Jó étvágyat!

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése