2013. április 6., szombat

Ökörszem


Imádok kísérletezni a péksütikkel: az otthon melegét árasztják, finomak és sajnos eléggé kalóriadúsak. Sebaj, letornázzuk, éljen a gasztrobűnözés!
Az ökörszem kiskoromban nagy kedvencem volt, már régen kerestem egy jó receptet, hogy visszahozzam a régi reggelik hangulatát. A receptet meg is találtam Tücsökbogárnál, nem voltam rest kipróbálni, nagyon finom volt, csak sajnos hamar elfogyott..

Ökörszem

Hozzávalók:
A tésztához:
- 50 dkg liszt
- 5 dkg vaj
- 5 dkg porcukor
- 2,5 dkg élesztő
- 2,5 dl tej
- 3 tojás sárgája
- csipet só
A töltelékhez:
- 50 dkg túró
- 10 dkg porcukor
- 2 db tojássárgája
- 5 dkg mazsola (én kihagytam, mert nem szeretjük)
- 1 db citrom reszelt héja
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk, kevés cukort adunk hozzá, belemorzsoljuk az élesztőt, és felfuttatjuk.
A lisztet nagy tálba tesszük, hozzáadunk minden hozzávalót és bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuhával leterítjük és 20 percig meleg helyen kelesztjük. 
A töltelékhez a túrót áttörjük, összekeverjük a porcukorral, tojássárgával, mazsolával, reszelt citromhéjjal. 
A megkelt tésztát átgyúrjuk, kinyújtjuk, pogácsaszaggatóval kivágjuk. A közepüket, ahová a töltelék kerül, benyomjuk egy kicsit (én a rózsavizes kis üvegemet használtam erre a célra):

Egy evőkanálnyi túrót teszünk a mélyedésekbe. A tészta széleit lekenjük a vízzel elkevert tojással. Langyos helyen kb. 20 percig kelesztjük. Újra lekenjük tojással, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 15 perc alatt készre sütjük. Megvárjuk, míg kihűl (nekem természetesen nem sikerült, de a szándék a fontos..), majd gyorsított ütemben eltüntetjük a finom kis péksütiket.
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése