2013. április 9., kedd

Kókuszos szelet mézes kávékrémmel

Nagy kedvencem a Kifőztük c. ingyenes online újság. Nem profi újságírók, hanem lelkes gasztrobloggerek írják, hónapról hónapra meglepnek bennünket különleges receptjeikkel. Minden újságot kíváncsian tanulmányozok át, még soha nem csalódtam benne, mindig van benne legalább egy olyan recept, ami azonnal elvarázsol. Ezúttal ebbe a finomságba szerettem bele első látásra, muszáj volt elkészítenem, és milyen jól tettem: egyszerűen elkészíthető és nagyon finom süti. Mindenkinek ajánlom!

Kókuszos szelet mézes kávékrémmel
Hozzávalók:
A tésztához:
- 5 tojás
- csipet só
- 8 dkg barna cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 20 dkg kókuszreszelék
- 1 ek reszelt narancshéj (én egy ek narancslevet használtam helyette)
A krémhez:
- 2 tojássárgája
- 1 dl kávé
- 8 dkg cukor
- 20 dkg puha vaj
- 10 dkg méz
- 25 dkg mascarpone
A tetejére:
- csokireszelék
Elkészítés
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, egy kisebb tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A tésztához a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből egy csipet sóval kemény habot verünk. A tojások sárgáját a kétféle cukorral, a narancshéjjal (narancslével) habosra keverjük, majd hozzáadjuk a kókuszreszeléket, végül óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot is. A tésztát a tepsibe simítjuk, a sütőbe toljuk, és kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
Amíg a piskóta hűl, elkészítjük a krémet. A tojássárgáját, a kávét és a cukrot kézi habverővel összekeverjük, majd vízgőz fölött, folyamatosan keverve besűrítjük, és hagyjuk kihűlni. A vajat felhabosítjuk a mézzel, hozzáadjuk a kávés krémet, majd a mascarponét is, és jól összekeverjük. 
A kihűlt tésztalapról lehúzzuk a sütőpapírt, rásimítjuk a krémet, a tetejét megszórjuk csokireszelékkel, és egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap reggel kis szeleteket vágunk belőle, és miközben irigykedünk saját magunkra, elfogyasztjuk a finom nasit.
Jó étvágyat!

 


2 megjegyzés:

  1. Úúúh, mézes kávékrém, de finom lehet! Én a kávét is mézzel iszom, már amikor vmi édesítőt teszek bele. Évek óta nem ittam simán cukrozott kávét :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, nagyon finom! Időnként én is mézzel iszom a tejeskávémat, de azért cukorral jobban szeretem!

      Törlés