2013. április 5., péntek

Burgonyás-kolbászos egytál

Néhány napra visszazuhantam a digitális kőkorba: technikai okok miatt nem volt net (túléltem, végre elolvastam azt a könyvet, amit régen terveztem), ezért csak most tudom megmutatni a nagyon finom vasárnapi ebédemet.
Az elkészültének rendkívül egyszerű oka volt: ott árválkodott másfél szál kolbász a spájzban, muszáj volt kezdenem vele valamit. Ötletadónak felütöttem a BBC Good Food magazint, és ahogy az lenni szokott, néhány percen belül megtaláltam azt a receptet, amibe azonnal beleszerettem. Ismét bebizonyosodott, hogy hétköznapi hozzávalókból is lehet nagyon finom, mégis különleges ebédet összedobni rövid idő alatt.

Burgonya kolbásszal, paprikával és tükörtojással
Hozzávalók:
-  4 ek olívaolaj
- 1 hagyma apróra felvágva
- 3 paprika felvágva (célszerű egy trikolór csomagot venni: 1 sárga, 1 zöld és 1 piros paprikát)
- 4 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
- másfél szál (vagy tetszés szerinti mennyiségű) kolbász
- 4 tojás
- 65 dkg burgonya felkockázva
- 6 dl csirkehúsleves (részemről kockából készült, aki nem olyan lusta mint én, használjon alaplevet)
Elkészítés
Két evőkanál olajat felforrósítunk egy nagyobb serpenyőben, rádobjuk a hagymát és a paprikát, rátesszük a fedőt, és 10 -15 perc alatt puhára pároljuk. Ezután hozzáadjuk a fokhagymát és a kolbászt. Addig sütjük, amíg a kolbászból kezd kiolvadni a zsiradék.
Tegyük bele a burgonyát, kevergetve pirítsuk 1 percig, majd öntsük fel a húslevessel (alaplével), és fedő alatt főzzük kb. 20 percig, amíg a burgonya megpuhul. Sózzuk ízlés szerint, majd fedő nélkül forraljuk addig, amíg a lé nagy része elpárolog, majd elzárjuk a gázt.
Elkészítjük a tükörtojásokat a maradék olívaolajon.
Készen vagyunk, már csak a tálalás van hátra: a kolbászos, paprikás krumplit tegyük tányérra, tegyünk rá egy tükörtojást, kicsit gyönyörködjük benne, aztán essünk neki, és jóétvággyal együk meg.
Jó étvágyat!



-



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése