2012. június 29., péntek

"A" kakaós tekercs

Szép adag kakaós tekercs, ugye?
Nos, ez átmeneti állapot, holnapra valószínűleg morzsa sem marad belőle.
Nagyon régen keresem már "a" kakaós tekercs receptet, úgy tűnik most megtaláltam: foszlós, nagyon csokis, pont jó! Naná, hogy Limarától származik a recept (ki mástól?). Annyira elégedett vagyok vele, hogy valószínűleg ki fogom próbálni a vajas tésztás kakaós csigáját is (na nem ebben a dög melegben, majd valamikor ősszel). Tőlem ez nagy szó, ugyanis nem nagyon bírom a hajtogatós tésztákat, de van az az íz, amiért megéri!
Ne is vesztegessük tovább a karaktereket, íme a recept:

Hozzávalók:

- 50 dkg liszt
- csipet só
- 3 ek cukor
- 1 egész tojás
- 1 tojás sárgája
- 2,5 dl tej
- 2 dkg élesztő
- 8 dkg  olvasztott vaj
Töltelékhez:
 - 5 dkg vaj
- cukrozatlan kakaópor
- porcukor

Elkészítés:
Az élesztőt megfuttatjuk a tejben (mikróban tejet langyosít, kis kanál cukrot belekever, élesztőt belemorzsol, megvárja, amíg habosodik a cucc)
A hozzávalókból tésztát gyúrunk, és duplára dagasztjuk (kb. fél óra) - én ilyenkor szoktam elmenni kutyát sétáltatni, többieknek szabadprogram erre az időre.
Kétfelé veszem a tésztát, és lisztezett deszkán kinyújtom.
A töltelékhez felolvasztjuk a vajat és egy ecsettel elkenjük a kinyújtott tésztán. Egy szűrőn keresztül meghintjük kakaóporral (ne sajnáljuk!), majd porcukorral (azt se, egyszer élünk, majd letornázzuk!).
Ezután bejgliszerűen feltekerjük a tésztát,  szeletekre vágjuk (nem tudok centit mondani, én érzésre szoktam vágni, ahogy esik, úgy puffan) és  sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a csigákat, ahol újabb 30 percig pihiznek.
Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, és kb. 20 perc alatt készre sütjük a csigákat. Egy csésze tejet felmelegítünk a mikróban egy tasak vaníliás cukorral. A kisült csigákat azonnal, még forrón megöntözzük a vaníliás tejjel.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése