2012. június 17., vasárnap

Napsugaras ebéd


Nem tudok eléggé örülni annak, hogy végre megérkezett a nyár! Már éppen elég volt a csúf, pesszimista időből, ideje van az optimizmusnak, rakjuk magunkat töltőre napfényből! 
Amikor pénteken a bőrömön éreztem az első napsugarakat, kitaláltam, hogy vasárnap ennek örömére napsugaras ebédet fogok rendezni magamnak. Hogy az milyen? Hát sárga színű. (miért sárga? nos, erre vonatkozóan nem tudok pszichológiai értelemben teljesen tudományos érveket felsorakoztatni, egyszerűen úgy döntöttem, hogy sárga színű ebéd lesz és kész!) Mit tesz tehát az egyszeri bloggerlány? Körülnéz a blogokon, hátha van valami jó ötlet, nehogy már neki kelljen feltalálni a spanyolviaszt! Nos, ha nagyon megerőltetném magam, valószínűleg kipattanna a fejemből az isteni sárga szikra, de a napfénnyel a lustaság is együtt jár, tehát nem kreatívkodik, lopkodik. 
Az is komoly szempont volt, hogy egyszerű legyen, mert ugye kinek van kedve 30 fokban hosszú órákat a tűzhely mellett izzadni, nem igaz? (hihetetlen, mennyire megváltoznak az ember szempontjai, ha fordul egyet az időjárás kereke, nem?).
Elég gyorsan megtaláltam a kedvemre való recept itt:
Na persze kicsit Zsuzsira szabtam. Nem szeretem a pulykamellet, ezért csirkemellre cseréltem.
Bevallom, hogy az "erőleves" az én konyhámban a következő módon készült: 7 dl  (illetve a húsnál 5 dl) vízbe belepottyantottam 2 húsleves kockát, és benyomtam a mikróba néhány percre. Már szinte hallom a szemrehányások özönét, hogy ez nem igazi erőleves. Nem, nem az. De ehhez tudni kell, hogy én nem szeretem a levest. Karácsonykor készül nálunk egy jó nagy adag húsleves, illetve évente egy-két bográcsgulyás vagy csülkös bableves, és ennyi. Na, ennyiért nem érdemes szenvedni az alaplével, nem igaz? (Természetesen ha a családba megérkezik egy-két baba, akkor ez változni fog, de most most van, tehát maradok ennél a megoldásnál).
Nos, tehát megtaláltuk a receptet, bevásároltunk, vasárnap lett, főzzünk!(de csak miután megnéztük a reggeli tévéműsort, kiinterneteztük magunkat, kiolvastuk az újságot, végülis vasárnap van, nem hajt a tatár, nem igaz?) 

Currys rizseshús
Hozzávalók
. 50 dkg csirkemell
- 7 + 5 dl víz
- néhány erőleves kocka (nekem kettő a rizshez, 1 a húshoz, de ez ízlés kérdése, ki mennyire erősen szereti az"erőlevest")
- 1 tk currypor
- 1 tk kurkuma
- őrölt bors (ízlés szerint, én hármat csavarintottam a borsdarálón)
- 25 dkg rizs (én bio fehért használok, de kinek mi tetszik)

Elkészítés:
A rizst  kevés olajon picit megpirítjuk, majd 7 dl erőlevesben puhára főzzük.
A húst kis kockákra vágjuk, egy nagyobb serpenyőben kevés olajon megpirítjuk, majd felöntjük 5 dl erőlevessel, majd borssal, curryvel és kurkumával fűszerezzük, és puhára főzzük. Egy kevés folyadék még marad a hús alatt, belekeverjük a rizst, egy-két percig együtt forraljuk. 

Ennyi. Ugye, hogy milyen egyszerű volt? És milyen finom!

Jó étvágyat!


Ui.: a képen szereplő málnát elvileg csak dekornak szántam, hogy legyen valami piros a tányéron, de aztán simán megettem a rizseshúshoz. Nagyon finom volt, érdemes kipróbálni!(az alma túlélte a fotózkodást..)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése