2012. június 12., kedd

Pezsgőben úszom én..


Nem, a kánkánt nem járom én. Nem az én stílusom. Mocskosul be kellene rúgnom hozzá. De mivel masszív antialkoholista vagyok, ennek az esélye a zéróhoz konvergál.
Atyám sem arról híres, hogy olyan túlságosan sok alkoholt inna. Ehhez képest van egy szépen felszerelt bár a házban, ahol igencsak anyátlanul leledzenek az alkoholtartalmú innivalókat rejtő üvegek. Nem is nagyon fogynak, főleg a likőröket szoktam felhasználni sütikhez. Bár múltkor vettem vodkát a leendő vaníliakivonathoz. Csak mindig elfelejtem megvenni hozzá a vaníliarudakat, de most a hétvégi bevásároláskor biztosan nem felejtem el! (remélem..).

Azért a hűtőben mindig van egy-két felbontott alkoholtartalmú üveg. Az esetek 99%-ában bor -  főzni szoktam vele - valamire el kell használni a készletet, nem?. A múlt héten hűtőt takarítottam, és felfedeztem egy felbontott pezsgős üveget. Fogalmam nincs milyen apropóból került oda, de nagyon foglalta a helyet, úgyhogy gondoltam, ideje felhasználni.
Nem igazán vagyok a híve annak, hogy a vasárnapi program az legyen, hogy a fél délelőttöt a konyhában töltsem főzés ürügyén (azért van olyan, hogy alkotni vágyom és akkor tényleg több órát töltök sütéssel-főzéssel, de azért igen ritkán van ilyen nálam.), ezért előnyben részesítem a gyorsan összedobható, de finom ételeket.

A fentiek alapján a vasárnapi ebéd ez volt:


Pezsgős, zsályás csirkecomb
Hozzávalók:
- 6 db csirkecomb
- néhány tk szárított zsálya (ahogy sikerül)
- vaj
- 2 dl száraz pezsgő
Elkészítés:
A csirkecombokat megtisztítjuk, megmossuk és konyhai papírtörlővel megszárítjuk.
Óvatosan a bőre alá nyúlunk és diónyi vajat masszírozunk el a bőr alatt. Mindkét oldalán megsózzuk, megborsozzuk a combokat, a tetejükre egy-egy tk szárított zsályát teszünk, kézzel kicsit elsimítjuk.
A csirkecombokat tepsibe tesszük, a pezsgőt aláöntjük. Alufóliával lefedjük és 160 fokos sütőben kb, 35-40 percig sütöm, hogy megpuhuljon, majd levesszük a fóliát, emeljük a hőmérsékletet 200 fokra és szép pirosra sütjük, miközben időnként meglocsoljuk a pezsgővel.

 Mi burgonyapürével ettük, de bármilyen körettel finom.
Az eredeti recept Gabojszától. (sajnos még mindig nem sikerül hiperhivatkoznom, de próbálkozom). Ha kedvenc húgom hallja: számítógépes antitalentum nővérkéjének segítségre van szüksége! Help!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése