2014. július 24., csütörtök

Citromos kalács



Volt még egy kevés bazsalikomos retekkompót (bár rohamosan fogy), nem volt kérdés, hogy az lesz a reggeli, de a fejembe vettem, hogy kaláccsal szeretném megenni. Már csak merült fel kérdésként, hogy milyen ízesítésű legyen. Mivel  néhány citrom árválkodott a hűtőben, ezért ez a probléma gyorsan megoldódott, ráadásul eszembe jutott, hogy Gesztenyénél milyen ínycsiklandozó citromos kalácsot láttam, nem hezitáltam sokáig, azonnal nekiálltam a sütésnek. Nem csalódtam a receptben, egyszerű, gyors és isteni finom!


Citromos kalács
Hozzávalók:
- 40 dkg liszt
- 2 dkg élesztő
- 1 dl tej
- 1,5 dl habtejszín
- 5 dkg cukor
- 1 tojás + 1 a lekenéshez
- csipet só
- 1 citrom reszelt héja és leve
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a sót, a cukrot, a tojást, a citrom reszelt héját és levét, a habtejszínt, és végül a tejes élesztőt. Begyúrjuk a tésztát, tiszta konyharuha, meleg hely, kb. fél óra alatt duplára kelesztés.
A tésztát három részre osztjuk, lisztezett felületen egyenként rudat sodrunk belőlük, majd összefonjuk őket. Vajazott, lisztezett püspökkenyérformába tesszük, ismét tiszta konyharuha, újabb fél óra kelesztés. A tetejét megkenjük a felvert tojással, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Szeleteljük, és reggelire/vacsorára gyorsított ütemben elfogyasztjuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése