2014. július 25., péntek

Lágy vaníliás sütemény

Kevés időm volt sütni, ezért valami gyorsan elkészíthető finomságot kerestem. Némi töprengés után úgy döntöttem, hogy vaníliás desszerthez van kedvem. Erről eszembe jutott, hogy valahol láttam egy, a kívánalmaknak megfelelő receptet. Szétvágtam a konyhát, végignéztem egy rakás papírt, de nem találtam, amit kerestem. Már kezdtem nagyon ideges lenni, amikor a kezembe került a Stahl magazin tavaszi száma, amelyben azonnal megtaláltam a keresett receptet. Nem haboztam, gyorsan nekiálltam, hamar megvan, és nagyon finom!

Hozzávalók:
(1 bögre=2,5 dl)
- 10 tojás
- 1 bögre cukor
- 1 tk vaníliakivonat (vagy egy vaníliarúd kikapargatott magjai)
- 1/4 tk só
- 1 bögre finomliszt
- 1/2 bögre puha vaj
- 4 bögre tej
Elkészítés:
Sütőpapírral kibélelünk egy 30x25 cm-es tepsit.
Egy tálban a tojásokat, a cukrot, a vaníliakivonatot és a sót robotgéppel alaposan kihabosítjuk. Ezután felváltva beledolgozzuk a lisztet és a vajat, majd lassan, több részletben a tejet. Egy híg izét kapunk, nem kell megijedni, ez a jó állag! 
A tésztát beleöntjük a tepsibe. Hideg sütőben kezdjük el sütni, ahogy betettük, 200 fokra állítjuk a sütőt, 30 percig így sütjük, majd levesszük a gázt 150 fokra és még kb. 40 percig sütjük. 
Ha készen van, kihűtjük, majd folpackkal lefedjük, és egy napra a hűtőbe tesszük. Másnap szeleteljük, kockára vágjuk, és habzsoljuk, amíg tart.
Jó étvágyat!
-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése