2014. július 17., csütörtök

Narancsos gyümölcskenyér


Sütöttem egy csokis - narancsos piskótát, ami nem jött be (elfogyott azért családon belül, nem kell aggódni, nálunk süti még nem maradt parlagon) . Ilyen is van. Viszont reggeli nélkül maradtam, és sürgősen ki kellett találnom valami egyszerűt és finomat és narancsosat. Szerencsére eszembe jutott, hogy a Nők Lapja Desszert különszámában láttam egy narancsos gyümölcskenyeret, gyorsan megkerestem a receptet, örömmel láttam, hogy minden hozzávaló adott, semmi akadálya nincs annak, hogy nekiálljak a sütésnek. Percek alatt készen van, és nagyon finom! 

Narancsos gyümölcskenyér


Hozzávalók:
- 3 tojás
- 10 dkg cukor
- 10 dkg puha vaj
- 1 narancs reszelt héja és leve
- 20 dkg liszt
- fél csomag sütőpor
- fél tk só
- 20 dkg aszalt gyümölcs vegyesen (nálam 10 dkg aszalt sárgabarack apróra vágva és 10 dkg mazsola)
Elkészítés:
A tojásokat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a puha vajat, a narancs héját és levét.
Egy tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport és a sót. Hozzákeverjük a tojásos elegyhez, végül az aszalt gyümölcsöket is hozzáadjuk.
Kivajazunk és lisztezünk egy püspökkenyér formát, beleöntjük a tésztát, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Szeleteljük, egy pohár tejjel/kakaóval isteni finom reggeli/vacsora!
Jó étvágyat!

2 megjegyzés: