2014. július 7., hétfő

Cukkini carbonara

Nagyon rá vagyok kattanva a cukkinire. Nagyon sokáig messzire elkerültem, de egyetlen húgom egyszer készített egy rántott változatot, és rájöttem, hogy ez bizony nagyon finom, így elkezdtem vele kísérletezni. Pénteken sikerült néhány szép darabot zsákmányolnom a zöldségesnél, így törhettem a buksimat, hogy mi legyen velük. Aztán a probléma gyorsan megoldódott, meghozta a postás a Vidék íze c. újságot, amelyet természetesen azonnal átlapoztam, és beleszerettem a cukkinis spagetti receptjébe, így a vasárnapi ebéd kérdése eldőlt. Hamar megvan és nagyon finom!
Cukkini carbonara
Hozzávalók:
- 50 dkg spagetti
- 2 közepes cukkini
- 10 dkg kék sajt
- 20 dkg bacon
- 1 tk morzsolt bazsalikom
- 5 dl főzőtejszín
- só
- 10 dkg  reszelt sajt
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 csokor újhagyma
Elkészítés:
Kifőzzük a tésztát.
A bacont felkockázzuk, a hagymát felszeleteljük, a cukkinit hosszú csíkokra vágjuk.
Egy nagy serpenyőben zsírjára olvasztjuk a bacont, majd hozzáadjuk a hagymát, megfuttatjuk. Rászórjuk a zúzott fokhagymát és a bazsalikomot. Felöntjük a tejszínnel. Ha felforrt, hozzáadjuk a cukkinit, pár percig együtt forraljuk. Végül belemorzsoljuk a kék sajtot, beletesszük a reszelt sajtot, megvárjuk, míg a sajtok beleolvadnak a mártásba és szépen besűrítik. Megsózzuk, hozzáadjuk a kifőtt tésztát, megvárjuk, amíg langyosra hűl, és már ehetjük is!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése