2014. július 28., hétfő

Krumplikása pirított gombával


Itt álltam egy kiló krumplival és a nagy meleggel, amelynek köszönhetően eszemben sem volt hosszú órákat tölteni a konyhában, valami könnyen elkészíthető ebédötletet kerestem. Amit meg is találtam az Őrülten jó ételek oldalon, azonnal beleszerettem az általam eddig nem ismert krumplikása receptjébe, ezzel a vasárnapi ebéd kérdése el is dőlt. Gyorsan készen van és isteni finom!

Krumplikása pirított hagymával
Hozzávalók:
- 1 kg burgonya
- 1 hagyma
- 1 tk ecet
- zsír
- só, bors
- 40 dkg gomba
- morzsolt majoránna
Elkészítés:
A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, és sós vízben puhára főzzük (az eredeti receptben volt babérlevél is, én ezt nemes egyszerűséggel elfelejtettem beletenni, de így is nagyon finom lett a végeredmény). Leszűrjük, de a főzőlevet megtartjuk. Burgonyatörővel összetörjük,  hozzáadjuk az ecetet, borsozzuk, majd fokozatosan hozzáadagolva a főzővizet kása állagúra keverjük. 
A hagymát apróra vágjuk, zsíron üvegesre pirítjuk és a kásához adjuk.
A gombát megtisztítjuk, felszeleteljük, olajon megpirítjuk, sózzuk, borsozzuk, majoránnával ízesítjük.
Egy adag kását tányérra szedünk, megpúpozzuk a gombával, és boldog mosollyal arcunkon elfalatozzuk.

 Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése