2015. április 1., szerda

Krémes sütemény



Nem kicsit volt izgalmas a mai nap, voltam olyan mázlista, hogy megnézhettem premier előtt a Halálos iramban 7-et az Arénában, IMAX-moziban (a filmbloggerkedésnek megvannak a maga előnyei). Nagyon cool a film, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy nézze meg! Eredetileg úgy terveztem, hogy a plázában ebédelek, de eldumáltam az időt, rohantam a vonathoz, hogy minél előbb hazaérjek. Többek között azért, mert a kutyus meglépett reggel, és bár biztos voltam benne, hogy hamarosan megkerül (a chip-nek köszönhetően elsősorban), azért egy kicsit elfacsarodott a szívem, amikor a mama kedvence nem rohant elém. Bánatosan nyitottam ki a hűtőt, ahol azonban szerencsére megláttam a sütit, amit még tegnap készítettem a Vidék íze című újságban talált receptből, de elfeledkeztem róla, így természetesen azonnal ellenőriznem kellett a minőséget. A desszert mennyei volt, és mire lecsúszott az utolsó falat, már csörgött is a mobilom, hogy lehet menni az elkóborolt ebért az állatorvosi rendelőben. Szimba itthon - büntiben természetesen, de ez mindegy - , a film is jó volt, van egy isteni finom süti a hűtőben, mi kell még ? 

Krémes sütemény


Hozzávalók:
Piskótához:
- 5 tojás
- 5 ek kristálycukor
- 5 ek liszt
Krémhez:
- 2 ek liszt
- 4 ek cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 dl tej
- 50 dkg mascarpone
Összeállításhoz:
- 2 dl kávé
- 1 kupica rum
- kakaópor a tetejére
Elkészítés:
Először a piskótát készítjük el. Az egész tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáforgatjuk a lisztet. Egy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral, egyenletesen rásimítjuk a tésztát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük.
A krémhez egy lábosban elkeverjük a lisztet, a cukrot, és a vaníliás cukrot. Hozzáadjuk a tejet, feltesszük a tűzre, folyamatos kevergetés mellett sűrű krémet főzünk belőle. Kihűtjük, majd hozzákeverjük a mascarponét. 
A kihűlt piskótát keresztben kettévágjuk. Egy tálcára fektetjük az egyik lapot, megkenjük a krém felével. A másik lapot felkockázzuk, rárakjuk a krémes tésztára, kicsit belenyomkodjuk, majd a rummal ízesített kávéval óvatosan meglocsoljuk. A maradék krémet rásimítjuk a tetejére, végül megszórjuk kakaóporral. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és habzsoljuk. Kicsit macerás, de nagyon finom sütemény!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése