2015. április 12., vasárnap

Mogyorós kivikocka



Teljesen mást terveztem sütni hétvégén, de életem első gyümölcsturmix-ához tetemes mennyiségű kivit szereztem be, amiből megmaradt pár darab, így kézenfekvő volt, hogy ebből a gyümölcsből készüljön a desszert. Szerencsére már korábban kinéztem magamnak egy különleges receptet a Vidék Íze című újságból a műfajból, minden volt hozzá itthon, nem is haboztam sokat, álltam is neki a finomságnak. Kicsit macerás az elkészítése, de mennyei az íze, megéri a fáradtságot!

Mogyorós kivikocka

Hozzávalók:
- 12,5 dkg puha vaj
- 25 dkg cukor
- 4 tojás
- 2 cs vaníliás cukor
-12,5 dkg liszt
- fél cs sütőpor
- 1 csipet só
- 1 marék durvára vágott mogyoró
- 2,5 dl tejszín
- 2 dkg instant zselatin
- 10 ek porcukor
- 1 dl tejföl
- 4 db kivi
Elkészítés:
Habosra keverjük a puha vajat 10 dkg cukorral. Egyesével belekeverjük a tojások sárgáját, majd hozzáadjuk az egyik vaníliás cukrot, a sót. Egy kisebb lábosban elkeverjük a lisztet a sütőporral, és azt is hozzáadjuk a masszához. 
Két közepes tepsit kerítünk, kibéleljük sütőpapírral. Két részre osztjuk a tésztát, betesszük a két tepsibe, elsimítjuk. A tojásfehérjéből és a cukorból kemény habot verünk, rásimítjuk a nyers tésztára. A tepsiket betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 15 percig sütjük. Ezután kivesszük őket a sütőből, mindkettőt megszórjuk durvára vágott mogyoróval, visszatoljuk, és kb. 10 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük.
A tejszínt habbá verjük a porcukorral, a másik vaníliás cukorral és az instant zselatinnal. Hozzáadjuk a tejfölt, végül beleforgatjuk a meghámozott és apró kockákra vágott kiviket.
Egy tálcára tesszük az egyik kihűlt piskótalapot, rásimítjuk a kivis habot, lefedjük a másik lappal, egy éjszakára elküldjük aludni a hűtőbe. Másnap alaposan megszórjuk porcukorral, szeleteljük, habzsoljuk. Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése