2012. november 24., szombat

100!

Ez a 100. bejegyzés a blogon.
El sem hiszem, hiszen csak most kezdtem el írni a blogot! Nagyon sokáig nem mertem nekiállni (műszaki és technikai antitalentum vagyok, tuti biztos voltam benne, hogy képtelen leszek kezelni a blogot), de elsősorban kedvenc húgomnak köszönhetően végül belevágtam. Nagyon sok segítséget és biztatást kaptam, amit mindenkinek köszönök. Örömmel olvasom a bejegyzések alatti megjegyzéseket, a privátban írt kedves sorokat. Mindig döbbenten nézem a számlálót, soha nem gondoltam volna, hogy ennyien fogjátok olvasni kis szösszeneteimet, melyben megörökítem első, botladozó lépéseimet Kulináriában. Jelenleg 65-en vagyunk a Facebook oldalon, mindenkinek köszönöm a bizalmat! A fényképek sajnos még mindig csapnivalóak, de a jövő évi programban benne van, hogy elmenjek egy fotótanfolyamra, hogy legalább az alapokkal tisztában legyek. 
Nagyon sokat kaptam a blogtól, remélem, a továbbiakban sem fogok csalódást okozni!

Ehhez a szép kerek számhoz szép kerek torta dukál:

Négy emelet mennyország
Hozzávalók
Kakaós keksz réteghez:
- 1 csomag kakaós keksz
- 3 dkg puha vaj
- pici tej
Világos kekszréteghez:
- 15 dkg darált keksz
- 1 ek porcukor
- 3 dkg puha vaj
- pici tej
Túrós krémhez
- 25 dkg túró
- 2 dl tejszín
- 1 cs habfixáló
- 4+3 ek procukor
- 1 cs vaníliás cukor
Vaníliás krémhez
- 6 dl tej
- 2 cs vanília puding
- 8 ek porcukor
- 10 dkg puha vaj 2 ek porcukorral habosra keverve
Tetejére:
 - 3 dl tejszín
- 1 cs habfixáló
- 4 ek porcukor
Elkészítés:
Nem esünk kétségbe a hosszú hozzávaló listától, nem olyan bonyolult! 
A kakaós keksz réteghez a kakaós kekszet összetörjük (vagy ledaráljuk, kinek mi tetszik), hozzáadjuk a vajat és kevés tejet, hogy összeálljon. Egy tortaforma aljába belenyomkodjuk.
A világos kekszréteghez összekeverjük a hozzávalókat, majd a kakaós kekszréteg fölé rétegezzük.
A túrót a 4 ek porcukorral és a vaníliás cukorral jól kikeverjük. A tejszínt a cukorral elkezdjük felverni, majd hozzáadjuk a habfixálót és kemény habbá verjük, majd óvatosan hozzákeverjük a túrós krémhez. A krémet rásimítjuk a kekszes rétegekre, majd hűtőbe tesszük.
A pudingokat a tejjel és cukorral sűrű krémmé főzzük, majd kihűtjük. Ha kihűlt, a vajat a 2 ek porcukorral habosra keverjük, és belekeverjük a pudingot. Az így kapott krémet a túrós rétegre simítjuk.
A tejszínt, a cukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük, és a torta tetejére halmozzuk.
És ennyi, készen is van, egy éjszakára a hűtőben pihentetjük, aztán el lehet kezdeni rájárni. Nagyon finom!
A recept Barbitól.

Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a kerek számhoz! Ez nagyon fincsi, én habos emeletes szeletként készítettem már.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! A torta tényleg nagyon fincsi volt!

    VálaszTörlés