2012. november 8., csütörtök

Őszikék



Hát igen, véglegesen beőszültünk. Korán sötétedik, hideg van, eljött a kuckózások ideje (amit nem bánok nagyon, mert egyrészt rengeteg könyv vár elolvasásra, másrészt irgalmatlan mennyiségű recept vár elkészítésre).
Azt hiszem öregszem. Régebben utáltam az őszt, most viszont nagyon tetszik (azért szerintem a tavasznál nincs szebb évszak, gyönyörű, ahogy éled a természet). A színek kavalkádja, a zöldségek/gyümölcsök sokasága, az érett, mély ízek és élmények..
Még a táskámat is az ősz jegyében választottam:
 Szép, ugye? Szerelem volt első látásra!

Nagyon szeretem a gesztenyét. Egyrészt oda vagyok a meleg, barna színéért, másrészt a különleges ízéért. Szerintem árad belőle az otthon melege, a lélek ereje. Mivel még nagyon az elején járok a konyhai életemnek, ezért még csak addig jutottam el, hogy a fagyasztott gesztenyepürét használom, de lassan ez is biztosan változni fog, fogok én még gesztenyét sütni itthon! De nem most. Azért remélem, ez a recept is elnyeri a tetszéseteket, nagyon finom süti, csak sajnos gyorsan párolog..

Gesztenyekocka
Hozzávalók
Tészta:
- 2 ek kakaópor
- 6 ek liszt
- fél cs sütőpor
- 6 ek porcukor
- 6 tojás
- 10 dkg margarin
Krém:
- 25 dkg porcukor (nem most fogunk lefogyni, de valamit valamiért..)
- 3 dl tej
- 1 cs főzős vaníliapuding
- 50 dkg fagyasztott gesztenyepüré
- 2 ek rum
- 20 dkg margarin
Tetejére:
- kakaópor
- 6 dl habtejszín
Elkészítés
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját a cukorral habosra keverjük. A margarint megolvasztjuk, belekeverjük a tojásos masszába. A lisztet a sütőporral és a kakaóval összekeverjük, egyharmadát az előzőekre szórjuk (persze lehet szitálni is, én nem vagyok ennyire sztahanovista), de még nem keverjük el.
A fehérjehab harmadát a masszára kanalazzuk, óvatosan összeforgatjuk. A többi kakaós lisztet és tojáshabot ugyanígy két részletben hozzáadjuk. A tésztát egy kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük, 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. A kész piskótát kihűtjük.
A  krémhez a pudingport a tejben 10 dkg porcukorral sűrűre főzzük, hűlni hagyjuk. A puha margarint először magában, majd a többi porcukorral  keverjük habosra. A felengedett, puha gesztenyemasszát átpaszírozzuk, a cukros margarinhoz keverjük a hideg vaníliakrémmel együtt, és a rummal ízesítjük. Egyenletesen a tésztára kenjük.
Kitartás, mindjárt készen vagyunk. A tejszínt kemény habbá verjük, majd egyenletesen a gesztenyekrémre simítjuk, a tetejére kakaóport szitálunk. Egy éjszakára irány a hűtő, másnap pedig boldog mosollyal pici szánkon behamizzuk.
A recept INNEN.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése