2012. november 22., csütörtök

Egy nem mindennapi csiga

Van az úgy, hogy elég a kakaós csigából, elérkezik az ízbeli kalandozások ideje. Nos, én is eljutottam ehhez a ponthoz, és valami különleges csigucira vágytam. Olyanra ami még nem volt. Sokáig kutattam az irgalmatlan mennyiségű receptem között, amikor egyszer csak a kezembe akadt egy Nők lapjából kitépett lekváros csiga recept. Azonnal beleszerettem, és hezitálás nélkül nekiálltam elkészíteni. Próbáljátok ki ti is, nagyon finom!

Erdei gyümölcsös csiga
Hozzávalók:
- 60 dkg liszt
- 2 dl tej
- 2 ek cukor
- 4 dkg élesztő
- 2 dl natúr joghurt
- 8 dkg vaj, olvasztva
- csipet só
- 4 dl erdei gyümölcs - dzsem (bármilyen lekvár jó hozzá)
Elkészítés
Elkeverjük a tejet a cukorral, meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt, 10 percig állni hagyjuk. 
Hozzákeverjük a liszthez, hozzáadjuk a joghurtot, az olvasztott vajat és a csipet sót. Kidagasztjuk a tésztát, majd konyharuhát terítünk rá és 1,5 órán keresztül kelesztjük (jó munkához idő kell!).
Ha megkelt, lisztezett felületen kinyújtjuk téglalap alakúra. Megkenjünk a lekvárral, szorosan feltekerjük, felszeleteljük, a szeleteket sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. 30 perc alatt megsütjük.
Egyszerű és nagyszerű!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése