2012. november 21., szerda

Költői tiramisu

A hétvégém a költészet jegyében telt. Végre sikerült elolvasnom Nyáry Krisztián Így szerettek ők című könyvét. Hiánypótló mű született szerintem, az irodalom magánélete nem bulvárstílusban megírva üdítően eredeti megközelítés. Részletes könyvkritika ITT.
Rám jellemző módon teljesen elmerültem a könyvben, ezért mindenképpen gyorsan elkészíthető nasit kellett összedobnom. A tiramisu biztos volt (a miért éppen tiramisu kérdésre a rettentő intelligens válaszom: csak), de most valami különlegesre vágytam ebben a műfajban. Némi hezitálás után eszembe jutott, hogy milyen ínycsiklandozó gesztenyés tiramisut láttam TROLLANYUNÁL. Egyszerűen muszáj volt elkészítenem, és milyen jól tettem, mert isteni finom volt!
Némileg változtattam az eredeti recepten, babapiskótát használtam piskóta helyett, és a krémet megdupláztam, ugyanis nálunk mindenki tiramisufüggő.
A szép versek, prózák élvezeti értékét nagyon meg tudja emelni, ha egy ilyen finomságot kanalazunk közben..

Gesztenyés tiramisu
Hozzávalók:
- 1 csomag babapiskóta
- 2,5 dl kávé
- 1 dl Bailey's krémlikőr
- 50 dkg mascarpone
- 50 dkg gesztenyepüré
- 2 tk vaníliakivonat (vagy két vaníliarúd kikapargatott belseje)
- 6 dl tejszín
- kakaópor a tetejére

Elkészítés
Először elkészítjük a krémet. A mascarponét habosra keverjük a gesztenyepürével, és hozzáadjuk a vaníliakivonatot. A tejszínt felverjük és óvatosan hozzákeverjük a krémhez. 
A kávét elkeverjük a likőrrel. Kerítünk egy nagy edényt vagy tálat, a babapiskótákat megforgatjuk a kávés likőrben, és egy sort lerakunk az edény aljára. Rátesszük a krém felét, majd újabb babapiskóta sor következik, és erre ráhalmozzuk a maradék krémet. A tetejét megszórjuk kakaóporral és egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap rávetjük magunkat az édességre, és addig esszük, amíg van belőle (tényleg nagyon fincsi, képtelenség abbahagyni, alig győzőm letornázni a hétvégi bűnözést..)



Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Nekem is a kedvencem a tiramisu! Ezt a könyvet én is kinéztem magamnak, nagyon érdekesnek találtam a beharangozóját.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiramisuból soha nem lehet elég! Olvasd el a könyvet, nagyon jó!

      Törlés
  2. Ez nagyon-nagyon finom lehetett! Irigyellek érte, finom tiramisu, meg egy jó könyv!
    Olvasni mostanában nincs idő, vagy türelmem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez nagyon-nagyon finom volt! Én is irigylem magam!

      Törlés