2012. november 6., kedd

Répa tortában

A finn rakott répa sikere után megjött a kedvem a répával való kísérletezéshez. Rájöttem, hogy nagyon alulértékeljük ezt a zöldséget. Én eddig csak húslevesbetétként tekintettem rá, de ez a felfogás már idejét múlta. Annyi lehetőség van a felhasználására: kenyér, torta, stb. Majd szépen lassan mindenre sor kerül.  Rám teljesen jellemző módon egy tortával folytattam az ismerkedést őrépaságával.

Répatorta

Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
- 6 tojás
- 26 dkg cukor
- 3 nagyobb sárgarépa reszelve
- 20 dkg dió
- 2 narancs reszelt héja (nálam kevés narancslé)
- 1 cs sütőpor
- 1 cs vaníliáscukor
- egy csipet só
- a tetejére 20 dkg fehér csoki (ez persze lehet kevesebb, én csokisan szeretem..)
Elkészítés
Nagyon bonyolult. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből a sóval kemény habot verünk. A tojássárgájákat a cukrokkal habosra keverjük. A reszelt répát, a darált diót, a narancshéjat (narancslevet) beletesszük. A liszttel elkeverjük a sütőport, majd hozzáadjuk tojásos keverékhez. A tojásfehérjét is belekeverjük a masszába. Egy tortaformát kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.
A fehér csokit gőz felett felolvasztjuk, és rákenjünk a torta tetejére. Ennyi.
Egyél egy szeletet és fogd rá a nyuszira!
A recept INNEN.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése