2012. november 26., hétfő

Babot a csokitortába? Igen!

Kíváncsian követem Móni Váncza-projektjét, amelynek az a lényege, hogy végigsüti a Váncza süteményes könyv minden receptjét. Napról-napra sorjáznak a jobbnál jobb receptek, szebbnél szebb képekkel, praktikus tanácsokkal a receptek elkészítéséhez. Néhány napja egy nagyon különleges recepttel jelentkezett, amelybe azonnal beleszerettem: babot tett a csokitorta tésztájába! Nem is hallottam még ilyenről, azonnal tudtam, ezt ki kell próbálnom, ezzel a hétvégi süti kérdése el is dőlt. A torta nagyon finom, és egyáltalán nem lehet érezni benne a bab ízét. Próbáljátok ki ti is!
 
Babos csokitorta

Hozzávalók (26 cm-es tortaformához):
Tésztához:
- 30 dkg nagy szemű száraz bab
- 6 tojás
- 22 dkg cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 5 dkg reszelt csoki
- 1 citrom reszelt héja és leve (vagy 1 tk citromlé)
- 1 cs sütőpor
Krémhez:
- 6 tojás
- 22 dkg porcukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 5 dkg reszelt csoki
- 15 dkg vaj
- kevés tej
Tetejére:
- 2,5 dl tejszínhab
- 1 tk vaníliakivonat 
- reszelt csoki
Elkészítés
Előző este beáztatjuk a babot. Másnap megfőzzük, és finomra passzírozzuk (nem tudom ki hogy van vele, én még életemben nem passzíroztam babot, végül hosszas gondolkodás után fogtam egy krumplinyomót és jó alaposan szétnyomkodtam szerencsétlen főtt babot)
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk. A sárgáját habosra keverjük a cukorral,  és a vaníliás cukorral. Hozzáadjuk a reszelt csokit, a citrom levét és héját, a sütőport és az átpasszírozott babot. Végül a fehérjéből vert habot is óvatosan hozzáforgatjuk a masszához. Tortaformát vajaz, lisztez, tésztát beleönt, 180 fokra előmelegített sütőbe betol, kábé fél órát süt (tűpróba!).
Amíg a piskóta hűl, elkészítjük a krémet. A tojássárgáját a porcukorral gőz és a vaníliás cukorral  és egy kevés tejjel gőz felett sűrű krémmé főzzük (már ha sikerül, nekem sehogyan sem akart teljesen besűrűsödni, végül félfolyékony állapotban maradt, amin először jót mérgelődtem, majd úgy döntöttem, hogy a folyós krém lesz a torta szexeplije, ettől mindjárt jobban éreztem magam). Kihűtjük, hozzáadjuk a reszelt csokit és habosra kevert vajat.
A piskótát kettévágjuk, egy piskótalap mehet a tortaforma aljára, rá az összes krém, majd lefedjük a másik piskótalappal. 
A tetejére a tejszínhabból a vaníliakivonattal kemény habot verünk, amit megszórunk reszelt csokival.
 

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. DE JÓ !!
    Örülök hogy megsütötted és annak is hogy ízlett:))
    Nagyon ügyes vagy!
    Berakhatom a blogba a recept mellé?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt, köszönöm a receptet!
      Már elküldtem emailben a linket és a fotókat is!

      Törlés
  2. Ezzel a babos tortával már én is szemezek!Csak még én sem passzíroztam babot.
    No, majd a télen egyszer rászánom magam...

    VálaszTörlés