2014. május 10., szombat

Burgonyás pogácsa



Már megint túlvásároltam magam krumpliból, már megint ki kell találnom, hogy mire használjam fel a maradékot. Eredetileg krumplifőzelékben gondolkodtam, de mire eljutottam volna a főzésig, már nem volt kedvem hozzá (nem vagyok egyszerű eset, tudom én), és ismét ott tartottam, hogy azon morfondíroztam mi legyen a krumplikkal. Szerencsére belelapoztam a Nők Lapja Konyha Desszert különszámába, és természetesen azonnal kiszúrtam egy burgonyás pogácsa receptet, amelynek még természetesebben azonnal nekiálltam. Nagyon finom lett, és villámgyorsan elfogyott. Semmi különös, csak egy kis finomság, amit jóízűen el lehet falatozni.

Burgonyás pogácsa
Hozzávalók:
- 25 dkg burgonya
- 50 dkg liszt
- 1 tk só
- 10 dkg vaj
- 2 dl tejföl
- 2,5 dkg élesztő
- 1 tojás + 1 tojássárgája a kenéshez
Elkészítés:
A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, enyhén sós vízben megfőzzük, leszűrjük, összetörjük, kihűtjük.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a sót, a puha vajat, a tejfölt, az egész tojást és az áttört burgonyát. 
Az élesztőt 3 ek langyos vízzel simára keverjük, ezt is a masszához adjuk. Begyúrjuk a tésztát, tiszta konyharuha, meleg hely, duplára kelesztés.
Lisztezett felületen 2 cm vastagra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. A tetejét késsel berácsozzuk. Megkenjük az 1 ek vízzel elkevert tojássárgájával.
Sütőpapírral borított tepsire sorakoztatjuk a pogikat, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 25 perc alatt készre sütjük. Egyszerű, gyors és nagyon finom!
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése