2014. május 2., péntek

Citromtorta

Hosszú hétvége, rövid hezitálás. Már régen eldöntöttem, hogy a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában szereplő citromtortát ki fogom próbálni. Mivel találtam a hűtőben néhány citromot, és nem meglepő módon filmmaratont terveztem a munka ünnepére (Sherlock maraton lett belőle, a harmadik évadot gyűlölöm, de már harmadszor nézem meg, reménytelen eset vagyok, tudom...), ezért csak valami gyors nasiban gondolkodtam. Ez a süti pont ilyen: egy sima piskóta, egy egyszerű és nagyszerű citromkrém, és már készen is van az isteni finom desszert!

Citromtorta
Hozzávalók:
Piskótához:
- 4 tojás
- 8 dkg cukor
- 8 dkg liszt
Krémhez:
- 4 tojássárgája
- 2 cs vaníliás pudingpor
- 25 dkg cukor
- 2 dkg liszt
- 4 dl tej
- 2 citrom
- 25 dkg puha vaj
Elkészítés:
A piskótához szétválasztjuk a tojásokat. A fehérjéből kemény habot verünk. A sárgájához a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a lisztet, majd óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot. Vajazott, lisztezett tortaformába öntjük a tésztát, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük.
A krémhez egy kisebb lábosban simára keverjük a tojássárgáját a pudingporral, a cukorral,  liszttel és kevés tejjel. A maradék tejbe reszeljük a citromok héját, felforraljuk, hozzáadjuk a keveréket és sűrű krémmé főzzük. Levesszük a tűzről, majd hozzáadjuk a citromok levét, kihűtjük. A puha vajat hozzákeverjük, majd  robotgéppel kihabosítjuk.
A tortára öntjük a krémet, néhány órára mehet a hűtőbe, utána szeleteljük és már habzsolhatjuk is a finomságot. Vigyázat, függőséget okoz!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése