2014. május 3., szombat

Medvehagymás kalács

Szentül megfogadtam, hogy május elsején nem sütök semmit, pihi lesz. Nem így alakult természetesen, a citromtortán kívül még egy kalácssütés is becsúszott, mivel vesztemre pakoltam a mélyhűtőben, és észrevettem, hogy van még medvehagymám. Erről eszembe jutott, hogy láttam egy nagyon gyors és egyszerű receptet itt. Nem hezitáltam sokat, álltam is neki a finomságnak. Isteni finom reggeli lett belőle!

Medvehagymás kalács
Hozzávalók:
- 35 dkg liszt
- 2 dkg élesztő
- 1 tk sütőpor
- 1 dl tej
- 1 dl olaj
- 1 dl natúr joghurt
- 1 tk cukor
- 1 tk só
- 1 kisebb csokor medvehagyma
- 1 tojás a kalács tetejére
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.
A medvehagymát és az olajt összeturmixoljuk, elkeverjük a joghurttal és az élesztős keverékkel.
A lisztet egy nagyobb tálba tesszük, hozzáadjuk a sót és a sütőport. Hozzáadjuk a medvehagymás elegyet és bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, langyos hely, duplára kelesztés.
Lisztezett felületen három rudat sodrunk a tésztából, összefonjuk őket, vajazott, lisztezett püspökkenyérformába tesszük, és 15 percig kelesztjük. Ezután 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).
Ha kihűlt, szeleteljük, kedvünk szerinti feltétellel fogyasztjuk (részemről sajtkrém és bazsalikomos retekkompót, de kinek mi tetszik). 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése