2014. május 9., péntek

Mákos nudli


Óriási mákos nudli fan vagyok.Mégsem jutott eszembe eddig, hogy megpróbáljam elkészíteni. Valamiért meg voltam győződve arról, hogy bonyolult és sokáig tart az elkészítése. Ez az állapot egészen pontosan addig a pillanatig tartott, amíg a Kifőztükben meg nem láttam a receptet,  és el nem olvastam, hogy milyen egyszerű. Nem volt kérdés, hogy ebből próba lesz, ezért amikor szokás szerint túlvásároltam magam krumpliból, nem kellett sokat gondolkodnom azon, hogy mire használjam fel a megmaradt készletet. Mivel fogalmam sem volt, hogyan kell nudlit formázni, ezért enyhén szólva rusztikusra sikeredtek, de első kísérletnek elment, és ráadásul nagyon finom volt, csak egyetlen hangyányi probléma merült fel: hihetetlenül gyorsan elpárolgott (pedig helyből dupla adagot készítettem). Egyszerű, de nagyszerű finomság.

Mákos nudli
Hozzávalók:
- 1 kg krumpli
- 30 dkg liszt
- 2 tk só
- olvasztott zsír
A tetejére:
- mák
- cukor
Elkészítés:
A krumplit kockákra vágjuk, és enyhén sós vízben megfőzzük. Leszűrjük, áttörjük, langyosra hűtjük.
Egy nagy tálban összekeverjük a sót és a lisztet, hozzáadjuk a krumplipürét, és tésztát gyúrunk belőle. Lisztezett felületen kinyújtjuk, és kb. 2 cm-es csíkokra vágjuk. Hengereket sodrunk belőlük, és nagyjából egyforma hosszú nudlikká daraboljuk (majd legközelebb sikerül talán...).
Ezután forrásban lévő, enyhén sós vízbe tesszük a nudlikat, és addig főzzük, amíg fel nem jön a felszínre. Szűrőkanállal tálba szedjük. Egy nagy serpenyőben felolvasztjuk a zsírt, majd elzárjuk a gázt, és beleforgatjuk a nudlikat. Megvárjuk, amíg kihűl, jól megszórjuk mákkal és cukorral, és már ehetünk is.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése