2014. május 26., hétfő

Keksztekercs

Klasszikusról vagy jót, vagy semmit. Naná, hogy ódákat tudok csak zengeni erről a finomságról, amit azért készítettem el, mert a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában leírt recept teljesen más volt, mint ahogyan hagyományosan nálunk készül. A karácsonyi nasik közül elmaradhatatlan és kizárólag apukám ízesítheti, senki más! Kávéval, csokilikőrrel és rengeteg baracklekvárral készül. Irtózatos mennyiséget készítünk belőle, az egyik feléből keksztekercs lesz, a másikból kókuszgolyó. Nekem ez a keksztekercs, ezért amikor megláttam az összetevőket, azonnal kíváncsi lettem, hogy milyen íze lehet, ezért gyorsan elkészítettem. Isteni finom! De azért karácsonykor maradunk a megszokott ízeknél...

Keksztekercs
Hozzávalók:
- 15 dkg cukor
- 1 dl víz
- 20 dkg vaj
- 2 ek kakaópor
- 10 dkg darált dió
- 25 dkg darált keksz
- 2 ek rum
- 1 citrom héja
- 5 dkg mazsola (én kihagytam, mert nem szeretjük)
Elkészítés:
Egy lábosba tesszük a cukrot és a vizet, felforraljuk és szirupot főzünk belőle, időnként megkeverve 5 percig forraljuk, langyosra hűtjük.
A puha vajat összekeverjük a darált dióval és a kakaóporral, majd összedolgozzuk a sziruppal.
Egy kisebb tálba tesszük a darált kekszet, hozzáadjuk a rumot és a reszelt citromhéjat.
A vajas keverékhez adjuk a darált kekszet elegyet .
Egy őzgerincformát kibélelünk folpackkal, szórunk bele egy kis darált kekszet és/vagy kristálycukrot, majd belesimítjuk a masszát. A tetejét is befedjük folcpackkal. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap kiborítjuk a formából, szeleteljük, és villámgyorsan elfogyasztjuk.

 Jó étvágyat!

2 megjegyzés: