2014. május 5., hétfő

Túrós batyu

Lustaság fájna, kiabálnék. A hosszú hétvégén tényleg nem csináltam semmit, pihentem (néha ezt is kell, nem?), még a konyhában is csak minimális időt voltam hajlandó eltölteni, olyannyira, hogy a tervezett stíriai metéltet gyorsított ütemben lefújtam, viszont a túróval kellett valamit kezdenem, sütit nem akartam - volt már elég - viszont valami reggelit össze kellett dobnom, a kuglófot és a kalácsot kilőttem (nemrég volt), így maradt a túrós batyu. Igaz, hogy a batyuzást nem nekem találták ki, hihetetlen formákat vagyok képes alkotni a tésztából, ami a közelében sincs az elvárt külsőnek, de ez sem tántorított el a céltól, így  a hamarosan a sütőben illatoztak a batyuszerűségek. Nem lettek szépek, de finomak igen, úgyhogy el fognak készülni még párszor, az biztos! A receptet a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában leletem fel.

Túrós batyu
Hozzávalók:
Tésztához:
- 2,5 dl tej
. 2,5 dkg élesztő
- 5 dkg kristálycukor
- 50 dkg liszt
- 1 tk só
- 5 dkg puha vaj
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 citrom héja
- 1 tojássárgája
Töltelékhez:
- 50 dkg túró
- 16 dkg porcukor
- 2 cs vaníliás cukor
- 1 citrom héja
- 4 ek búzadara
- 1 tojás a kenéshez
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk egy tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
A lisztet egy nagy tálba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, a sót, a puha vajat, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, a tojássárgáját, végül az élesztős tejet és begyúrjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, meleg hely, kb. fél óra alatt duplára kelesztés.
A tölteléket nem bonyolítjuk túl: egy tálban összekeverjük a túrót, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a citromhéjat, és a búzadarát. 
Lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát, négyzetekre vágjuk. Mindegyik közepébe teszünk egy adag tölteléket, a széleit pedig megkenjük a felvert tojással. A 2-2 szemközti sarkot összecsípjük, és egymáshoz tapasztjuk, megtekerjük (valaki majd egyszer mesélje el nekem, mi a helyes technika, mert én képtelen vagyok jól végrehajtani ezt a nem túl bonyolult műveletet). A batyukat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, tiszta konyharuhával letakarjuk, még 15 percig kelesztjük, aztán a tetejüket megkenjük a maradék felvert tojással, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Egy pohár tejjel/kakaóval tökéletes reggeli/vacsora!

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Jéé, én is most hétvégén csináltam ugyanezt ugyanebből az újságból! :) Jól néznek ki, nincs velük gond. Majd én is felrakom valamikor a batyuimat, én el is felejtettem megporcukrozni őket.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a blogodat, kommentelni nem szoktam, de olvasom, mert imadom a stilusod!:)
    A batyukkal semmi gond,jol neznek ki.
    Viszont lassan azt hiszem vegigsutod a Nok Lapja Konyha receptjeit!;)

    VálaszTörlés