2014. november 8., szombat

Almás - diós kocka




Teljesen mást terveztem sütni, ámde jó atyám beállított egy hatalmas adag almával, így gyorsított ütemben át kellett gondolnom a nasi-kérdést. A lelki szemeim előtt megjelent egy rusztikus almás-diós kocka képe, és máris elkezdtem vadászni a hozzá való receptet a neten. Elég sokáig tartott, amíg ráleltem arra, amit szerettem volna, de végül a Nosaltyn sikerrel jártam, álltam is neki azonnal a sütinek, amely egészséges hozzávalókból készült (a plusz kilók, ugye..), és nagyon finom volt! 

Almás - diós kocka


Hozzávalók:
Tésztához:
- 20 dkg durvára vágott dió
- 40 dkg alma reszelve
- 10 dkg rizsliszt
- 4 db tojás
- 10 dkg (barna) cukor
- 2 tk őrölt fahéj
- csipet só
- 1,5 tk szódabikarbóna
Tetejére:
- durvára vágott dió
- barna cukor
Elkészítés:
Az almákat lereszeljük. 
A tojásokat a cukorral habosra keverjük.
A durvára vágott diót, a rizslisztet, a sót, a szódabikarbónát a fahéjjal összekeverjük egy kisebb tálban, majd hozzáadjuk a tojáshoz, végül belekeverjük a reszelt almát is.
Egy közepes méretű tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát. A tetejét megszórjuk durvára vágott dióval és ízlés szerinti cukorral, majd betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Egyszerűen nagyszerű finomság, vigyázat, gyorsan fogy!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése