2014. november 5., szerda

Csokis lasagne



Már napokkal korábban kitaláltam, hogy mi legyen a hétvégi nasi, aztán ahogyan az lenni szokott, péntek reggel szembejött velem egy fénykép a facebook-on, ami felülírt mindent. Amint megláttam A tetovált lány konyhájában készült finomságot, azonnal tudtam, hogy nekem ez itt és most kell! Még az sem tartott vissza, hogy nálunk nincs Oreo keksz (illetve biztosan van valamelyik áruházban, de annyira nem érdekelt, hogy utánajárjak), nemes egyszerűséggel a hozzá leghasonlatosabb kekszet emeltem le a polcról a Sparban. Így is mennyei lett a desszert, amely nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthető!

Csokis lasagne


Hozzávalók:
- 36 db Oreo-keksz (bármilyen csokis keksz megteszi, nálam vaníliakrémes sikeredett)
- 10 dkg vaj
- 3 dl tejszín
- 25 dkg natúr krémsajt
- 6 ek (barna) cukor + 4 ek a pudinghoz
- 1 cs habfixáló
- 1 cs csokipuding
- 0,5 l tej
- csokireszelék a tetejére
Elkészítés:
A kekszet összetörjük (én mozsárban szoktam, de jó Nigellásan lehet adni neki a sodrófával, ha le akarjuk vezetni a feszültséget). A vajat mikróban felolvasztjuk, hozzákeverjük a kekszmorzsához.
Egy közepes tepsit kibélelünk sütőpapírral, rányomkodjuk a kekszes alapot, egyenletesen elrendezve.
A tejszínből kemény habot verünk, hozzákeverjük a 6 ek cukrot (ízlés szerint, én jó édesen szeretem) és a tejszínes krémsajtot. A 2/3-át rákenjünk a tepsiben várakozó kekszre.
Elkészítjük a csokipudingot: egy kis lábosban a pudingot csomómentesre keverjük kevés tejjel, a többit a cukorral feltesszük a gázra, ha elkezd forrni, hozzáadjuk a pudingot, és sűrű krémet főzünk belőle. Langyosra hűtjük, majd elsimítjuk a tejszínes rétegen, egy órára elküldjük aludni a hűtőbe, aztán rákenjük a maradék tejszínt, megszórjuk csokireszelékkel és az egészet visszatesszük egy éjszakára a hűtőbe. Másnap szeleteljük és habzsoljuk. Vigyázat, függőséget okoz!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése