2014. november 27., csütörtök

Lisztmentes mandulás csokitorta


Belezúgtam a kölesbe. Elképesztő, hányféleképpen használható fel ez az alapanyag, imádok kísérletezni vele! Azon viszont még én is ledöbbentem, hogy még csokitortát is lehet készíteni belőle, ezért amikor szembetalálkoztam a recepttel a Tv paprika magazinban, azonnal tudtam, hogy nekem ezt most és azonnal el kell készítenem! Nem laca-facáztam sokat, gyorsan összedobtam a sütit, a családnak nem mondtam meg, hogy miből készült (ha tudták volna, soha nem kóstolták volna meg:-)), csak mosolyogva néztem, hogyan párolog feltűnő gyorsasággal a hűtőből a mennyeien finom desszert. Vigyázat, függőséget okoz!


Lisztmentes mandulás csokitorta

Hozzávalók:
Tortához:
- 10 dkg köles megfőzve
- 4 tojás szétválasztva
- 1 dl tej
- 10 dkg olvasztott vaj
- 20 dkg (barna) cukor
- 10 dkg kakaópor
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 tk sütőpor
- só
- 15 dkg darált mandula
Mázhoz:
- 5 dkg kakaópor
- 2 ek olvasztott vaj
- 15 dkg porcukor
- 2 ek forró víz
- tejszínhab a díszítéshez
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A kölest alaposan átöblítjük, majd megfőzzük háromszoros mennyiségű vízben kb. 15 perc alatt.
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk. A sárgáját hozzáadjuk a megfőtt köleshez, majd mehet bele a tej és az olvasztott vaj, addig keverjük, amíg krémszerű masszát kapunk.
Egy nagy tálban összekeverjük a cukrot, a kakaóport, a szódabikarbónát, a sütőport, a sót és a darált mandulát, végül hozzáadjuk a kölesmasszát. 
Egy 26 cm-es tortaformát kivajazunk, az alját kibéleljük sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
Amíg a torta hűl, elkészítjük a mázat. Egy kisebb lábasban összekeverjük a kakaóport és a porcukrot, az olvasztott vajat és a forró vizet, míg sűrű, fényes masszát nem kapunk. Rásimítjuk a tortára, egy éjszakára mehet a finomság a hűtőbe, másnap szeleteljük, megpakoljuk tejszínhabbal, és csak esszük, esszük és esszük...


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése