2014. november 18., kedd

Sütőtökös csokoládés fatörzs



Kitört rajtam a sütőtökmánia, az alaprecepteket már kipipáltam a műfajban, elkezdtem a különlegességeket keresni. Ezért amikor rátaláltam Ritánál a csokoládés fatörzs sütőtökös változatára, azonnal tudtam, hogy a hétvégi csokis nasi kérdése eldőlt (mert ugye nálunk minden hétvégén két süti jár a családnak, amelyikből az egyik kötelezően csokis).  Nos, a piskóta feltekerésének technikáját még csiszolnom kell, de egyébként könnyen és gyorsan összedobtam a finomságot. Rám tökéletesen jellemző módon véletlenül csak 25 dkg krémsajtot vettem, de nem estem kétségbe, 2 dl tejszínhabot némi porcukorral kemény habbá vertem és szemrebbenés nélkül belekevertem a krémbe. Mennyei lett!

Sütőtökös csokoládés fatörzs



Hozzávalók:
Piskótához:
- 7 dkg puha vaj
- 10 dkg (nád) cukor
- 4 db egész tojás
- 25 dkg sütőtökpüre
- 10 dkg (tönköly) rétesliszt
- 2 késhegynyi szódabikarbóna
Krémhez:
- 12 dkg étcsoki
- 10 dkg (nád) cukor
- 1 púpos ek kakaópor
- 40 dkg natúr krémsajt
- 1 narancs reszelt héja (én egy 1 tk narancslekvárral helyettesítettem)
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd egyenként beledolgozzuk a tojásokat. A sütőtökpürét belekeverjük a tojásos masszába. Egy kisebb tálban összekeverjük a szódabikarbónát a liszttel, és hozzáadjuk a tésztához. Egy nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral,  egyenletesen elkenjük rajta a masszát, betoljuk a sütőbe, és kb. 15 perc alatt készre sütjük. Tiszta konyharuhára borítjuk, lehúzzuk az aljáról a papírt. A tészta felületét picit meglisztezzük, majd feltekerjük a konyharuhával együtt, kihűtjük.
A csokit egy nagyobb tálba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, a kakaóport, a narancshéjat (narancslekvárt), a kakaóport, valamint a sajtkrém 1/3-át. Vízgőz felett megolvasztjuk, majd levesszük a tűzről, és beledolgozzuk a maradék krémsajtot, lehűtjük.
A piskótáról óvatosan eltávolítjuk a konyharuhát, kigöngyöljük, rákenjük a csoki felét, feltekerjük, a  krém másik felével pedig bevonjuk. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és habzsoljuk.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése