2014. november 10., hétfő

Kávés csokikrémtorta


Elvileg szigorú diétán vagyok (amelynek már kezd látszani az eredménye, de a célként kitűzött kockapoci azért még odébb van), de azért van olyan csábítás, amelynek nem tudok és nem is akarok ellenállni. Ebbe a kategóriába tartozott a csokitorta, amelybe első pillantásra szerettem bele, amikor végiglapoztam az új Stahl-könyvet. Azonnal tudtam, hogy ezt nekem azonnali hatállyal el kell készítenem, nem is hezitáltam sokat, amint lett egy kis időm beszabadulni a konyhába, álltam is neki a sütésnek. Nem csalódtam, gyorsan elkészült és isteni finom lett ez az egyszerű, de nagyszerű torta!

Kávés csokikrémtorta

Hozzávalók:
- 30 dkg étcsoki
- 30 dkg vaj
- 4 ek instant kávé (hiába gyúrok, mint az állat, nem tudtam kinyitni a dobozt, így 1 dl kávéval voltam kénytelen helyettesíteni)
- 4 ek kávélikőr
- 30 dkg (barna) cukor 
- 6 tojás
- 2 tojássárgája
- 4 ek liszt
Tetejére:
- 3 dl tejszínhab
- szórócukor
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Kivajazunk és kakaóporral behintünk egy 26 cm-es tortaformát.
Egy nagyobb tálba tesszük az apóra tört étcsokit, a vajat, az (instant) kávét, a kávélikőrt és gőz fölött összeolvasztjuk. Levesszük a tűzről, és kézi habverővel elvegyítjük benne a cukrot, langyosra hűtjük.
Ezután egyenként belekeverjük az egész tojásokat a masszába, majd a tojássárgájákat is. Végül hozzáadjuk a lisztet is, a tésztát beleöntjük a tortaformába, betoljuk a sütőbe, és kb. 30 perc alatt készre sütjük (akkor jó, ha a közepe még enyhén rezeg).
A tortát kihűtjük, aztán mehet egy éjszakára a hűtőbe. Másnap óvatosan körbevágjuk a formában, kiszedjük belőle. Az eredeti receptben nem volt semmi a süti tetején, de nekem nagyon mezítelennek tűnt egymagában, így gyorsan kemény habot vertem a tejszínhabból, és megszórtam dekorcukorral. Így már egyáltalán nem volt ráfogható, hogy egészséges lenne, viszont jól nézett ki és a szeletelés után hamar kiderült, hogy mennyeien finom is!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése