2014. november 30., vasárnap

Sütőtökös latte




Soha nem gondoltam volna, hogy eddigi életem legfinomabb lattéjének a receptjét éppen egy vegán oldalon fogom megtalálni! Egy jó forró csoki receptet kerestem, így találtam rá Zizi blogjára, ahol célirányosan az isteni nedű különböző változatait tanulmányoztam át (azért persze kíváncsiságból belekukkantottam a vegán receptekbe is, de az extrém hozzávalók miatt hamar felhagytam ezzel a tevékenységgel), és amint megláttam a sütőtökös változatot, azonnal tudtam, hogy nekem ez most és azonnal kell!! Mivel amúgy is sütőtökös sütit sütöttem, maradt még sütőtökpürém, semmi akadálya nem volt a különlegesség elkészítésének. Minimál időfordítással mennyei finomság készült (nyilván lecseréltem a vegán hozzávalókat, olyanra, ami az én konyhámban is megtalálható, de a receptben feltüntetem az eredetieket is), felvéve a kedvencek közé, holnap tutira készítek magamnak még egy adagot belőle!


Sütőtökös latte



Hozzávalók:
- 5 dl (rizs, mandula) tej, felmelegítve
- 2 adag espresso (gabona) kávé, felmelegítve
- 3 ek sütőtökpüre
- 2 ek juharszirup (nádcukor, méz, agave szirup) - az eredeti receptben 1 tk szerepel, de az nem olyan édesszájúaknak való, mint én, ezért kicsit növeltem az adagot:-)
- 1 tk fahéj + a tetejére díszítésként
- kevés frissen reszelt szerecsendió
- (szója) tejszínhab a tetejére
Elkészítés:
Magunkhoz veszünk egy, azaz egy darab turmixgépet. Beleöntjük a felmelegített tejet, kávét, belekanalazzuk a sütőtökpürét, a juharszirupot, a fahéjat és a szerecsendiót. Rácsapjuk a fedelet és nemes egyszerűséggel elindítjuk a turmixgépet. Habosra kevertetjük a géppel a hozzávalókat, majd bögrébe öntjük, jól megpúpozzuk tejszínhabbal, megszórjuk fahéjjal, és már kortyolhatjuk is a mennyei nedűt! Zseniális ízorgia, azonnali függőséget okoz!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése