2014. december 7., vasárnap

Currys-kókuszos finomfőzelék



A finomfőzeléket általában utálni szokták, mert gyerekkorukban a menzán minősíthetetlen változatban landolt a tányérjukon. Nekem hatalmas szerencsém volt, a konyhás nénik istenien főztek, ezt az ételt pedig különösen ízletesen tudták elkészíteni, melynek következében máig tartó komoly függés alakult ki nálam. Sokáig nem mertem nekiállni elkészíteni, aztán próbálkoztam, finom volt, de az "aha-élmény" még nem volt meg ez ügyben. Egészen mostanáig. Főzelékes Feri blogja nagy kedvencem, természetesen azonnal megvettem a szakácskönyvét is, és amikor átlapoztam, azonnal beleszerettem a currys-kókuszos finomfőzelékbe. Alig vártam, hogy kipróbáljam, ennek most jött el az ideje, és olyan isteni illatok terjengtek a konyhában, hogy az eredeti recepten kicsit változtatva, még menet közben dupláztam az adagot. De még így is hihetetlen gyorsan fogy, pedig csak én pusztítom, nem is értem, komolyan...

Currys-kókuszos finomfőzelék



Hozzávalók:
- 1 ek vaj
- 2 ek olaj
- 1 csokor újhagyma, felkarikázva
- 2 tk currypor
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 fej karalábé hámozva, kockázva
- 8 db sárgarépa, tisztítva, kockázva
- 60 dkg zöldborsó (mirelit)
- 6 dl alaplé (helyett 6 dl víz + 2 húsleveskocka, tudom, hogy nagyon égő, de gyors és egyszerű)
- 1,5 dl kókusztej
- 2 tk kukoricakeményítő
- só bors
- 1 csokor petrezselyem, apróra vágva
Elkészítés:
A legmacerásabb rész a zöldségek előkészítése, a többi már gyerekjáték. A hagymát felkarikázzuk, a répát és a karalábét felkockázzuk. 
Egy nagyobb lábosban közepes lángon összeolvasztjuk a vajat és az olajat, megdinszteljük rajta a hagymát. Hozzáadjuk a curryport, ráreszeljük a fokhagymát. Beletesszük a karalábét és a sárgarépát, egy-két percig pirítjuk, majd felöntjük az alaplével, lefedjük, és kb. 15 percig főzzük. Ezután beletesszük a zöldborsót, addig főzzük, amíg minden zöldség megpuhul (kb. 15 perc). Egy kis edényben elkeverjük a kókusztejet a keményítővel, beleöntjük a főzelékbe. Néhány percig főzzük, hogy besűrűsödjön, időközben hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet is.
Egyszerű, gyors, és isteni finom!



Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése