2014. december 14., vasárnap

Indiai pulao rizs



Hatalmas rajongója vagyok az indiai konyhának, imádok kísérletezni a műfajban. Talán ebben a kultúrkörben a legszínesebbek az ételek, szemet gyönyörködtetőek és lelket emelőek a finomságok, már a látványtól is azonnal kedvet érez a kezdő konyhatündér, hogy kipróbálja a receptet. Nem utolsósorban egészségesek is az ételek, hiszen rengeteg zöldséget, gyümölcsöt tartalmaznak. A fűszerek egész hadserege áll csatasorban azért, hogy a különleges ízekre éhes gasztrokalandor (=én) próbát tegyen velük. Hát csoda, hogy első pillantásra beleszerettem ebbe a receptbe, amelyre teljesen véletlenül leltem rá a neten?  Egyszerűen és gyorsan elkészíthető ebéd lett belőle, arról pedig, hogy menyire ízlett, mindent elmond, hogy éppen most készült el a következő adag, mert egyedül elfogyasztottam a négyfős adagot! (nem egyszerre természetesen, de akkor is! tényleg mennyeien finom ételről van szó!)

Indiai pulao rizs


Hozzávalók:
- 2 tk só
- 2 db babérlevél
- 20 dkg apró kockára vágott sárgarépa
- 2 ek vaj
- 8 dl víz
- 3 db, apró kockákra vágott paradicsom
- 30 dkg rizs (basmatival az autentikus, de rizottórizsből is mennyei!)
- 10 dkg, kis rózsákra szedett karfiol (egy kisebb fej karfiolt használtam)
- 1 tk őrölt gyömbér
- 1 tk római kömény
- 1/2 tk kurkuma
- 30 dkg zöldborsó (részemről mirelit)
- 1 hegyes erős zöldpaprika (alapjáraton nem eszem meg ezt a paprikát, de úgy döntöttem, hogy ennek ellenére ehhez a recepthez ezt fogom használni, és nagyon jól tettem!)
Elkészítés:
A legtöbb idő az előkészítéssel megy el, ha túl vagyunk a zöldségek felkockázásán, a legmelósabb részt már le is tudtuk. 
Egy nagy serpenyőben felmelegítjük a vajat, megpirítjuk benn a zöldpaprikát, a gyömbért és a kurkumát. A paradicsom kivételével hozzáadjuk a zöldségeket, és 4-5 percig pirítjuk őket. 
Belekeverjük a rizst, felöntjük forró vízzel, majd beletesszük a paradicsomot, a babérlevelet, a római köményt és a sót is. Lefedjük, időnként megkeverve addig főzzük, amíg a zöldségek megpuhulnak, a rizs pedig felszívja a vizet. Eltávolítjuk a babérlevelet, tányérra szedjük, és addig habzsoljuk, amíg belénk fér. Vigyázat, azonnali függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése