2014. december 2., kedd

Sütötökös kalács



Kitört rajtam a sütőtök - mánia, ezért amikor kiderült, hogy kell a hely a mélyhűtőben, azonnal a lefagyasztott pürét áldoztam fel az éhség és a gasztrománia oltárán. Már csak azt kellett gyorsított ütemben kifundálnom, hogy mihez is kezdjek a felolvasztott alapanyaggal. Mivel a süti és az ebéd már készen volt, kézenfekvő volt, hogy valami reggelinek valót készítsek belőle. Erről eszembe jutott, hogy láttam egy nagyon jó kis kenyérreceptet Culin'Art-nál, gyorsan megkerestem, megnyugodtam, hogy minden hozzávaló van itthon hozzá, és már álltam is neki a sütésnek. Gyorsan készen van, kiadós és nagyon finom reggeli született, érdemes kipróbálni!

Sütőtökös kenyér

Hozzávalók:
(1 pohár = 2,5 dl)
- 2 tojás
- 1 pohár (barna) cukor
- 2 tk vanília aroma
- 2 pohár (teljes kiőrlésű) liszt
- 3/4 pohár olaj
- 1 tk sütőpor
- 1 tk fahéj
- 1 tk só
- 2 pohár sütőtökpüre
- 1/2 pohár mazsola
- 1 pohár durvára vágott dió
Elkészítés:
180 fokra előmelegítjük a sütőt, kizsírozunk egy őzgerincformát. A diót vágjuk durvára.
Egy kisebb tálban összekeverjük a a lisztet, a sütőport, a fahéjat, és a sót. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd két részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket. Mehet hozzá a dió, a mazsola, a sütőtökpüre, és ennyi, volt, már csak annyi a dolgunk, hogy a tésztát belesimítsuk a formába, betoljuk a sütőbe, ahol kb. 1 óra alatt készre sütjük. 
Ha kihűlt, szeleteljük, egy pohár tejjel/kakaóval mennyei reggeli/vacsora!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése