2014. december 29., hétfő

Mézeskalácsos tejszínes túrótorta



Idén sem sikerült megúszni gyomorrontás nélkül a karácsonyt, napokig tartott, míg helyrejöttem a csupán két napos, de annál kiadósabb trakta után. Az a helyzet, hogy már jó ideje áttértem az egészségesebb ételekre, ezért hangyányit megviselte a szervezetemet az, hogy két nap alatt letoltam az egész éves húsleves, valamint rántott hús adagot, és akkor a sütihegyekről nem is beszéltem. Semmi különöset nem alkottam ebben az évben az ünnepre (a szokásos mákos gubát, a csokihabos süteményt dobtam be a közösbe egyetlen húgom isteni finom mézes krémese és atyám legendás kókuszgolyója és kókusztekercse mellé). Azért torta nélkül még sincs karácsony, de nem akartam ezredjére is elkészíteni a család kedvenc Túró Rudi tortáját, valami hasonlót, de mégis különlegest kerestem. Hamar ráleltem arra, amit kerestem, a Nosalty-n szinte azonnal belefutottam a mézeskalácsos változatba, nem volt kérdés, hogy őt fogom elkészíteni. Gyorsan megvan, abszolút karácsonyi az ízvilága, és finom! 


Mézeskalácsos tejszínes túrótorta 


Hozzávalók:
Kekszes alaphoz:
- 25 dkg darált keksz 
- 10 dkg darált mandula
- 1 ek mézeskalács fűszerkeverék
- 20 dkg vaj
- 5 dkg étcsoki
Túrókrémhez:
- 50 dkg túró
- 2 dl habtejszín
- 4 ek tejföl
- 1 citrom
- 1 tk vaníliakivonat
- 8 dkg porcukor
- 2 cs zselatinfix
Tetejére:
- 10 dkg étcsoki
- 1 ek olaj
Elkészítés:
Egy 26 cm-es tortaformát kibélelünk folpackkal. 
Egy nagy tálban összekeverjük a darált kekszet és a mézeskalács fűszerkeveréket. A csokit vízgőz fölött megolvasztjuk a vajjal, hozzáadjuk a kekszes elegyhez. A massza felét egyenletesen belenyomkodjuk a tortaforma aljába.
A tejszínhabból kemény habot verünk. A túrót a tejföllel, cukorral, a citrom reszelt héjával, a vaníliakivonattal és a zselatin fix-szel krémesre keverjük, majd óvatosan összeforgatjuk a tejszínhabbal.
A krém felét rásimítjuk a kekszalapra, majd hűtőbe tesszük kb. 20 percre dermedni.
A megmaradt kekszmasszát a krémre nyomkodjuk, majd rásimítjuk a megmaradt túrókrémet. 
És mindjárt készen is vagyunk, már csak a tetejére kell elkészíteni a csokibevonatot, amelyet a következő rendkívül bonyolult módon kivitelezünk: vízgőz fölött összeolvasztjuk a csokit és az olajat. A torta tetejét bevonjuk a csokival, egy éjszakára mehet a hűtőbe a finomság, másnap pedig indulhat a habzsolás!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése