2014. december 13., szombat

Kókuszos tejbegríz torta



Tejbegrízből soha nem elég! Nekem legalábbis nem, a műfaj szerelmese vagyok, rengeteg változatot kipróbáltam már, de torta formában eddig még nem vettem magamhoz ezen mennyei mannát. Aztán teljesen mást keresve véletlenül belefutottam egy receptbe Hahópihénél, amelybe azonnal beleszerettem: kókuszos is, tejbegríz is, csokis és még torta is. Nekem ez kell!!! Nem sokkal bonyolultabb és időigényesebb, mint egy sima, mezei gríz elkészítése, annál azonban ezerszer finomabb és töményebb. Vigyázat, függőséget okoz!

Kókuszos tejbegríz torta



Hozzávalók:
Tortához:
- 9 dl tej
- csipet só
- 20 dkg vaj
- 20 dkg (barna) cukor
- 24 dkg (tönköly) búzadara
- 20 dkg kókuszreszelék
Tetejére:
- 12 dkg étcsoki
- 2 dl tejszín
Elkészítés:
A tejet egy nagyobb lábosban feltesszük forrni a csipet sóval. Ha már melegszik, hozzáadjuk a vajat és a cukrot. Ha már forrásponton van, mehet bele a búzadara és a kókuszreszelék, és folyamatos keverés mellett csomómentesre főzzük.
Egy 26 cm- es tortaforma aljába sütőpapírt teszünk, beleöntjük a tejbegrízt.
A mázhoz egy kisebb lábosban a tejszínbe tördeljük a csokit, és összeforraljuk. Ha készen van, nemes egyszerűséggel ráöntjük a kókuszos tejbegríz tetejére, és ennyi volt, egy éjszakára mehet a hűtőbe a finomság, másnap szeleteljük és habzsoljuk. Durván jó (és tömény!).


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése