2015. január 30., péntek

Fahéjas-szegfűszeges almaleves




Napok óta vigasztalhatatlanul szakad nálunk a hó (illetve most éppen az eső, de estére úgyis havazásra fog váltani az időjárás), így eljött a melengető levesek, a könyvolvasás, a filmnézés és a kutyasimogatás ideje (nem mintha nem ezt csinálnám, amikor tehetem, de hát az elv!). Na most ezzel az idilli képpel az a hangyányi problémám van, hogy nem igazán vagyok oda a levesekért, habár magamhoz képest már javulok ezen a téren. De még mindig egy jól sikerült fotó kell ahhoz, hogy beleszeressek egy receptbe, és a hóhelyzet miatt az, hogy meglegyen hozzá minden hozzávaló (megy a halál autózni ezen a csúszós úton, csak akkor állok ki a garázsból, ha nagyon muszáj). Ezúttal pontosan ez történt, egy nagyon jó kis újságot lapozgattam, ami tele van egészséges és ínycsiklandozó ételekkel  (Ízek és érzések a címe, teljesen véletlenül bukkantam rá az újságosnál, kíváncsiságból megvettem, és nagyon sok jó ötletet találtam benne), amikor megláttam az almaleves képét, és abban a percben el lettem veszve. Volt itthon egy jó nagy zacskó alma, így azonnali hatállyal álltam is neki az egyszerű, mégis különleges fűszerezésű levesnek. Nem csalódtam, nagyon finom lett a végeredmény!

Fahéjas-szegfűszeges almaleves


Hozzávalók:
- 2 dl narancslé
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk őrölt szegfűszeg
- 1 ek cukor (részemről eritrit)
- 4 alma
- 2 ek (rizs)liszt
- 2 dl főzőtejszín
- 7 dl víz
Elkészítés:
Az almákat meghámozzuk, felkockázzuk.
A narancslevet a fahéjjal, a szegfűszeggel és a cukorral felforraljuk egy lábosban, majd felöntjük a vízzel. Beletesszük az almát, lefedjük és puhára főzzük. 
Egy kis tálkában összekeverjük a (rizs)lisztet és a főzőtejszínt, belemerünk két evőkanál levest, elkeverjük (= bőszen hőkiegyenlítünk) és  beleöntjük az almalevesbe. Néhány percig még együtt főzzük vele, hogy besűrűsödjön, és már készen is vagyunk. Elzárjuk a gázt, langyosra hűtjük, és már kanalazhatjuk is a mennyei levest!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése