2015. január 25., vasárnap

Gombaragus lepény




Természetesen pont abban az egy órában szakadt le a legtöbb hó nálunk, amíg tornáztam, így a hazajutás elég kalandosra sikerült (egy órás kettlebell után havat kaparni az autóról, emlékezetből vezetni, mert nem látsz semmit, annyira esik a hó, és akkor még beléd is csúsznak kocsival, szerencsére semmi komoly - ezért is imádom az autómat, nem törik könnyen -), úgyhogy elment a kedvem mindentől, így lefújtam a tervezett komolyabb főzést, és átálltam minimál projektre. Tehát van egy tálca gomba, vettem újhagymát, ezeket mindenképpen el kell használni, kellene valami ötlet, amivel gyorsan és egyszerűen át lehetne lényegíteni őket egy finom ebéddé. Szerencsére eszembe jutott, hogy a Nők Lapjában láttam egy gombaragus lepényt, nosza, keressük elő. Remek, minden van hozzá, csak neki kell állni, gyors, egyszerű, pont ez kell nekünk. Nagyon elégedett voltam a végeredménnyel, csak az baj, hogy már morzsa sincs belőle, pedig csak egyedül pusztítottam...

Gombaragus lepény

Hozzávalók:
- 27,5 dkg leveles tészta
- 40 dkg gomba
- 1 nagy (vagy két kisebb) vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 ek olívaolaj
- só, bors
- egy csokor újhagyma
Elkészítés:
A leveles tésztát óvatosan kigöngyöljük, és rátesszük egy sütőpapírral borított nagy tepsire.
A gombát megtisztítjuk és kis kockákra vágjuk. A hagymát finomra aprítjuk.
Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olajat, megdinszteljük rajta a hagymát, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, majd beletesszük a gombát, sózzuk, borsozzuk és puhára pároljuk.
A kész gombaragut a leveles tésztára halmozzuk (nekem ahhoz volt kedvem, hogy kör alakú legyen a lepény, ezért úgy igazgattam a hozzávalókat a sütőpapíron, de természetesen ez opcionális), majd a tepsit betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Ha kivettük a sütőből, gazdagon megszórjuk az apróra vágott újhagymával, megvárjuk, amíg kihűl, szeleteljük, és alélunk elfelé az ízektől. Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése