2015. január 24., szombat

Mákos lasagne




Ki mondta, hogy csak húst vagy zöldséget lehet a lasagne-lapok közé tölteni? Miért ne lehetne kipróbálni a mákos, illetve a vaníliás-mákos tölteléket (ez alapjáraton sem fogyókúrás nasi, akkor már ne kispályázzunk, ártson rendesen, majd letornázzuk!)? Nem, sajnos nem nekem jutott eszembe ez a pofonegyszerű, de mégis különleges ötlet, hanem a Kifőztük oldalán leltem rá, és természetesen azonnal beleszerettem. Már korábban beszereztem a lasagne-lapokat a Sparban, de az utolsó munkanapok  össze-visszasága miatt elfeledkeztem róla. Azonban ezen a rumlis pénteken nem volt kedvem megsütni az eredetileg tervezett nem kicsit bonyolult sütit, és elkezdtem morfondírozni azon, hogy mit is találjak ki helyette. A spájzban álltam és ezen a hatalmas problémán töprengtem, amikor a szemem elé került az nagy tál, amelyben a darált mákot és diót tartom (kicsit túlvásároltam magam karácsonyra belőlük, egy ideig biztosan nem kell utánpótlást venni), erről abban a pillanatban eszembe jutott a mákos lasagne, gyorsan előkerítettem a receptet, és pár perc  múlva már a sütőben illatozott a süti. Nem csalódtam, mennyei desszert lett belőle!


Mákos lasagne


Hozzávalók:
- 20 dkg száraz lasagne tészta
- 25 dkg darált mák
- 10 dkg porcukor
- 2 dkg vaj
Krémhez:
- 1 l tej
- 6 tojás
- 25 dkg cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 6 ek liszt
Egyéb:
- porcukor a süti tetejére 
Elkészítés:
Egy közepes tepsit kivajazunk.
Elkészítjük a krémet. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk. A sárgáját csomómentesre keverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, 2 dl tejjel és a liszttel, majd hozzáadjuk  a maradék tejet. Közepes tűzön, folyamatosan kevergetve krémmé főzzük, majd óvatosan hozzáforgatjuk a fehérjehabot.
Egy kisebb tálban elkeverjük a mákot a porcukorral.
Az érdemi résszel készen vagyunk, a rétegzés következik. Kezünk ügyébe készítjük a lasagne-lapokat, a krémet és a cukros mákot. A kivajazott tepsi aljára simítjuk a krém 1/3-át, mehet rá a mák 1/3-a, ezután a lasagne-lapok fele következik. Újabb adag krém, mákos porcukor, a lasagne-lapok másik fele, és végül az utolsó 1/3 -ad krém és cukros mák kerül a finomság tetejére. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a sütit, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, jó vastagon megszórjuk porcukorral, és már habzsolhatjuk is!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése