2013. február 27., szerda

Gesztenyetorta

Na kérem, ez az igazi gesztenyetorta: nemcsak a krém gesztenyés, hanem a piskóta is, sőt, még a díszgolyók is roskadoznak a gesztenyétől. Már régen kinéztem magamnak ezt a tortát Katucinál, most eljött az ideje, hogy elkészüljön. A végső lökést az adta, hogy találtam a biopolcomon egy kis csomag gesztenyelisztet, ami erősen lejáróban volt, sürgősen fel kellett használni, ezért rekordidő alatt meggyőztem magam arról, hogy ez a torta a legjobb választás. És valóban az volt, mert ilyen finom gesztenyetortát én még nem ettem, az biztos. Krémesen édes, ízesen omlós. 

Gesztenyetorta
Hozzávalók:
- 15 dkg gesztenyeliszt
- 15 dkg cukor
- 6 tojás
- 50 dkg gesztenyepüre
- 4 dl tejszín
- 20 dkg étcsoki
- 10 dkg vaj
- 5 dkg darált keksz
- 2 ek cukrozatlan kakaópor
Elkészítés
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük (rám teljesen jellemző módon a cukrot kifelejtettem, erre csak akkor jöttem rá, amikor már készen volt a tészta, de nem estem kétségbe, egyszerűen belekevertem a cukrot a tésztába, nem lett semmi baja). A tojássárgákat villával elhabarjuk, majd óvatosan belekeverjük a habba. Hozzáadjuk a gesztenyelisztet, és elkeverjük. Egy tortaformát kivajazunk, az aljára sütőpapírt teszünk, beleöntjük a tésztát, és 180 fokos sütőben 15 perc alatt megsütjük (tűpróba!).
A tejszínt kemény habbá verjük. 40 dkg gesztenyepürét összetörünk és több részletben beleforgatjuk a tejszínt. A kihűlt piskótát kettévágjuk, az egyik felét visszatesszük a tortaformába, ráhalmozzuk a krémet, majd rátesszük a másik piskótalapot, és egy órára hűtőbe tesszük dermedni.
A csoki felét és a vajat gőz fölött összeolvasztjuk, félretesszük hűlni, majd bevonjuk vele a tortát, és újra irány a hűtő. A csoki másik felét is megolvasztjuk, összegyúrjuk a maradék gesztenyepürével, és a darált keksszel. Golyókat formázunk belőle, meghempergetjük őket a kakaóporban, és a torta tetejére helyezzük őket.
Egy éjszakára még vissza kell fognunk magunkat, addig pihen a torta, majd reggel rávetjük magunkat, és az utolsó morzsáig elpusztítjuk.
Jó étvágyat!

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése