2013. február 2., szombat

Norvég hegyi kenyér

Nagyon belejöttem a kenyérsütésbe. Már nem is veszek a pékségben kenyeret, én sütöm magamnak. Természetesen nem mindig sikerül, de azért az esetek nagy százalékában igen. Mivel kísérletező típus vagyok, és kezdő lévén nekem minden recept új, ezért ha találok egy nem hétköznapi kenyér receptet, muszáj kipróbálnom. Most is ez történt, Trollanyunál (bocsánat, valamiért nem adta ki a recept linkjét az oldal, biztos valami technikai hiba) megláttam ezt a kenyeret, és tudtam, hogy nekem ő kell! Nagyon finom, érdemes kipróbálni!

Norvég hegyi kenyér
Hozzávalók:
- 2,5 dl langyos tej/író
- 2,5 dl langyos víz
- 1 csomag szárított élesztő
- 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 6,5 dkg teljes kiőrlésű rozslizst
- 5 dkg zabpehely
- 1 ek barna cukor
- 1,5 tk só
- 8 ek magkeverék (bioboltban lehet kapni, de igazából mindenki azt tesz bele, amit akar: búzakorpa, napraforgómag, tökmag, lenmag, stb.)
Elkészítés
Először is leírózzuk a tejet: 1 ek ecetet teszünk bele és 5 percig állni hagyjuk.
Az írót, vizet és a száraz élesztőt elkeverjük egy nagy tálban, 10 percig állni hagyjuk. Közben minden más hozzávalót összekeverünk egy másik tálban, majd a két tál tartalmát összekeverjük. Egy ragacsos izé lesz a végeredmény, nem kell izgulni, az a jó állag! 
Előkapunk egy kenyérsütő formát, kivajazzuk, beleöntjük a masszát, a tetejére bőven szórunk még magvakat (részemről lenmag és tökmag, de lehet bármi). A formát beletesszük a hideg sütőbe, 120 fokon 30 percig sütjük, majd 180 fokra emeljük a hőfokot, és még egy órán keresztül sütjük (jó munkához idő kell!). 
És ennyi, készen vagyunk, tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e a tészta, majd kivesszük a formából, tálra borítjuk, gyönyörködünk benne egy picit, majd rávetjük magunkat, és elpusztítjuk.


 Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése