2013. február 9., szombat

Szalagos farsangi fánk

tt a farsang, áll a bál! Bizony, állt nálunk a bál múlt hétvégén. Ugyanis azt vettem a fejembe, hogy amerikai fánkot fogok sütni. Nagyon rákészültem, ámde valamiért nem kelt meg a tészta, ment a kukába (ízes angol nyelvű szidalmak közepette). Most mi legyen? Nekem fánk kell és most! A válságnak ennek a nehéz pillanatában jutott eszembe, hogy még tavaly készítettem egy nagyon finom szalagos fánkot. Nosza, elő a receptet, újrázzunk! Nos, tisztelettel jelentem, hogy az újrázás remekül sikerült, a fánk nagyon finom volt és nagyon gyorsan el is fogyott..
Szalagos farsangi fánk
Hozzávalók:
- 70 dkg finomliszt
- 5 púpozott ek porcukor
- 1 egész tojás
- 3 tojássárgája
- 7 dkg olvasztott vaj
- 0,5 dl rum
- 3 dl tej
- 3,5 dkg friss élesztő
- 1 tk vaníliakivonat (itt kell megjegyeznem, hogy saját készítésűt használtam!) vagy 1 vaníliarúd kikapart belseje
- 1 narancs héja reszelve (ennek hiányában én egy ek narancslevet használtam)
:A tálaláshoz
 - baracklekvár
- porcukor
Elkészítés
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, kis cukrot keverünk bele, belemorzsoljuk az élesztőt, megvárjuk, míg felfut. Nagy tálba minden hozzávalót beleteszünk, és bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, langyos hely, duplára kelesztés kb. fél óra alatt.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán vastagra nyújtjuk, fánkszaggatóval kiszúrjuk. Konyharuhával letakar, fél órán keresztül keleszt. 
Nagy lábos kerítünk, sok-sok olajat teszünk bele, felforrósítjuk. 
Sütés előtt a fánkok közepét benyomjuk az ujjunkkal, és a lyukkal lefelé tesszük az olajba őket. Kis lángon kell sütni a fánkokat, különben megégnek! Fedő alatt sütjük nagyjából 1,5 percit, majd a másik oldalukra fordítva, fedő nélkül is ennyi ideig. A kisült fánkokat papírtörlőre szedjük, így a felesleges olajat leitatjuk róluk.
 A közepébe lekvárt halmozunk, porcukorral meghintjük, áhítattal elfogyasztjuk.
A recept Mohától.
Jó étvágyat!

 

2 megjegyzés:

  1. Ettől mindig félek, a kelesztett dolgokkal nincs szerencsém. De a tieidek nagyon szép szalagosak lettek :)

    VálaszTörlés
  2. Ne félj, próbáld ki! A szalag titka a forró olaj és az, hogy stopperrel mérem az időt, hogy mikor kell fordítani a fánkot az olajban.

    VálaszTörlés