2013. február 20., szerda

Női szeszély

Szeszélyesnek lenni szerintem eszélyes. Mert hogyan lehet élni úgy, hogy mindent előre kiszámítunk, megtervezünk? Dögunalom, nem?  Néha kell egy kis őrület, agymenés.
Igen, én is szeszélyes vagyok (na, és persze öntörvényű és még messze nem nőttem fel), ezért amikor megláttam Mohánál a receptet, azonnal tudtam, hogy ezt nekem el kell készítenem! A gondolatot tett követte, majd óriási habzsolás. Próbáljátok ki ti is, nagyon finom!

Női szeszély

Hozzávalók:
Tésztához:
- 4 tojás
- 12 dkg cukor
- 12 dkg liszt (én BL 100-ast használtam, mennyeien omlós volt tőle a piskóta!)
- 2 ek olaj
Tetejére
- baracklekvár
- 7 tojásfehérje
- 8 ek cukor
- 15 dkg durvára vágott dió
Elkészítés
Az egész tojásokat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a 2 ek olajat, majd hozzáadjuk a lisztet is. A tésztát vajazott, lisztezett tepsibe öntjük, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük.
Ez idő alatt a fehérjéket habbá verjük, fokozatosan adagolva a cukrot (mivel én szokásom szerint könyvet olvastam habverés közben, simán kifelejtettem a cukrot, így utólag került bele, de semmi baja sem lett a habnak).
A tésztát kivesszük a sütőből, megkenjük baracklekvárral, ráhalmozzuk a habot, amit jól megszórunk a durvára vágott dióval, majd 10-15 percre visszatoljuk a sütőbe. 
És ennyi, egy kocka finom sütivel lehet tovább szeszélyeskedni!
Jó étvágyat!



4 megjegyzés:

  1. Hogy ez hogy szeszélyeskedhetne most itt előttem!!! :-)) Annyira guszta lett Zsuzsa!

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Köszi, és milyen finom! És milyen gyorsan elfogyott..

      Törlés