2013. február 12., kedd

Láva süti

Minden szép, minden jó, mindennel meg vagyok elégedve. Ez a Blogkóstoló is jól sikerült. Ezúttal Tejszínhab blogját fedezhettem fel. Aki még nem járt a blogon, mindenképpen nézzen körül, gyönyörű tortákat, hívogató sütiket talál nála. Nagyon nehéz volt kiválasztani egyet a sok finomság közül, de végül győzött a csokoholizmusom, és az alábbi sütit próbáltam ki:

Láva süti

Hozzávalók (4 szufléformához)
- 12 dkg jó minőségű étcsoki
- 12 dkg vaj
- 3,6 dkg liszt
- 7 dkg cukor
- 2 egész tojás
- 2 tojássárgája
Elkészítés
Szeretem az ilyen sütiket: nem bonyolult, ámde nagyon finom.
Az étcsokit a vajjal gőz fölött felolvasztjuk. A tojásokhoz hozzáadjuk a cukrot, fehéredésig keverjük, majd hozzáadjuk a lisztet, és az olvasztott csokit. 
A szufléformákat kivajazzuk és megszórjuk kakaóporral. Belekanalazzuk a formákba a tésztát, egy tepsibe sorakoztatjuk őket, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol kb. 10 percig sütjük. Akkor jó, ha a közepe még rezeg.
Késsel óvatosan kiszabadítjuk a kis sütiket a szufléformából, tányérra borítjuk,  kicsit gyönyörködünk a kifolyó csokiban és behamizzuk.
Ennyi. Egyszerű és nagyszerű!
Jó étvágyat!



4 megjegyzés:

  1. Én még ilyet sose sütöttem, biztos finom lehet!
    jó választás volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon jó választás volt, isteni finom volt, próbáld ki te is!

      Törlés
  2. Nagyon guszta lett! :) Egyetértek Marisszal, jó választás volt, nekem is egyik kedvencem! Egészségedre :)

    VálaszTörlés