2013. december 3., kedd

Almás kenyér

Az összes molyból elegem van! Mi végre vannak ők a földön? Tudom, hogy kevés vagyok ahhoz, hogy átlássam a teremtés lényegét, de tényleg nem értem, hogy miért szomorítják az életünket? Gondolom ez is kell a karmámhoz, ezért próbálom áramoltatni a csít  (=higgadás Zsuzsi, higgadás!), de még mindig nem látok a pipától. Ja, hogy miért dühöngök? Több mint egy kiló szép diót rágcsáltak meg azok a ... molyok, és erre akkor jöttem rá, amikor éppen egy sütihez akartam diót durvára vágni. Az úri nevelésem tiltja a káromkodást, ezért csak simán falhoz vágtam, ami a kezembe akadt. Egy kávéscsésze volt. Nagyon fogy már a készlet. De legalább nem váza volt, az is valami. Kicsit heves vérmérsékletem van, tudom én, de legalább kiadtam a mérgem, és átkapcsoltam realista közgazdász üzemmódba, és rájöttem, hogy darált dió még van a spájzban. Probléma megoldva, megrágcsált dió kidobva, molyok elátkozva. Már semmi sem állt a kenyérsütés útjában, így végül csak elkészült ez a finomság is (a receptet egy régi Nők Lapjában találtam).

Almás kenyér
Hozzávalók:
- 12,5 dkg vaj
- 6 dkg cukor
- 2 tojás
- 1 tojásfehérje
- 15 dkg liszt
- csipet só
- fél csomag sütőpor
- 1 tk mézeskalács fűszer
- 25 dkg reszelt alma
- 15 dkg durvára vágott dió (darált dió is megteszi)
- a tetejére tortabevonó
Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk. A vajat felolvasztjuk, hozzáadjuk a cukrot és a tojássárgákat, majd habosra keverjük. Egy tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral, a sóval és a mézes fűszerkeverékkel, majd a tojásos masszához adjuk. Egy másik tálban (csak hogy legyen mit mosogatni) a reszelt almához hozzákeverjük a diót, és ezt is beleforgatjuk a tésztába, végül óvatosan hozzáadjuk a tojáshabot is. Tészta ezzel letudva.
Egy gyümölcskenyérformát kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a tésztát, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). 
Ha kihűlt a kenyér, vízgőz fölött megolvasztjuk a tortabevonót, és a tetejére simítjuk. 
Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük, és már fogyaszthatjuk is a finom reggelit.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése