2013. december 9., hétfő

Kókuszgerinc kakaós keksszel

Hosszú idő után végre eljutottam színházba. Az utóbbi fél évben (ami úgy szállt el, mint egy pillanat) a filmekről szólt minden, azonban már egy ideje elkezdett hiányozni a színház, ezen belül az irodalomi est műfaja. Nagy örömömre sikerült jegyet szereznem Bálint András Márai előadására , így egy esős szombat délután (jól megfázva, de kit érdekel..) eltölthettem egy nagyon szép órát a tatabányai színház kamaratermében. Egy kicsit nehezen indult az előadás, de hamarosan eltűnt a tér és az idő, elvarázsoltak a nagy író zseniális sorai, bónuszként pedig a sok szép vers Bálint András előadásában. Feltöltődtem jó időre, innen is köszönöm!
Gasztroszempontból viszont katasztrófa volt az a szombat, ugyanis pár percem volt összedobni valamit, hogy időben odaérjek a színházba. Modern kislány nem esik kétségbe, gyorsan benéz a spájzba, konstatálja, hogy maradt egy kis kakaós keksz, és szemébe ötlik két zacskó kókuszreszelék, és már írja is be ezt a kombinációt a keresőbe. Másodpercek kérdése volt csupán, hogy belezúgjak ebbe a receptbe, már álltam is neki, gyorsan el is készült, úgyhogy kényelmesen el tudtam készülni az előadásra. Más kérdés, hogy ennek ellenére majdnem elkéstem egy karambol miatt (nem, ezúttal nem velem történt baleset, valaki felkente magát az oszlopra, és eltartott egy kis ideig, amíg a rend kissé ázott őrei úrrá lettek a kialakult dugón), de végül minden jól alakult: az előadás csodálatos volt, a süti pedig nagyon finom. Kell ennél több egy szép hétvégi naphoz?

Kókuszgerinc kakaós keksszel
 Hozzávalók:
- 8 dl tej
- 8 ek cukor
- 5 ek liszt
- 2 cs vaníliás cukor
- 35 dkg kókuszreszelék
- 3,5 tk zselatin
- 15 db kakaós keksz
Elkészítés:
A tejet egy lábosba öntjük, hozzáadjuk a cukrot. Feltesszük a tűzre, felforraljuk. Közben egy kis tálba tesszük a lisztet. Kevés tejet adunk a liszthez, csomómentesre keverjük (nos, rám teljesen jellemző módon ezt a részt átugrottam,  csak nagyjából elkevertem, és jól meglepődtem, amikor kis gömböcskék úszkáltak a tejben, de mivel nem szoktam komolyan venni magam, jót nevettem, és nem túráztattam magam azon, hogy így jártam, igazából mindegy, mert a kókusz miatt úgysem fognak látszódni ezek a kis szépséghibák), majd hozzáadjuk a forró tejhez.,
Levesszük a tűzről a lisztes tejet, hozzákeverjük a vaníliás cukrokat, kissé kihűtjük.
Csak hogy legyen mit mosogatni, egy újabb kis tálkát kerítünk, belekanalazzuk a zselatint, kevés tejjel feloldjuk, majd ezt is hozzáöntjük a tejhez.
Ezután jöhet a kókuszreszelék belekeverése a tejbe, majd végső lépésként a kakaós kekszet is beletördeljük a masszába.
És készen is vagyunk, már csak annyi a teendőnk, hogy egy őzgerincformát kibéleljünk folpack-kal, beletesszük a sütitésztát, lefedjük szintén folcpack-kal. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap reggel szeleteljük és behabzsoljuk.
 Jó étvágyat!

2 megjegyzés: